Premi a Gandia Game Jam

El Grup Ràdio Gandia reconeix el caràcter innovador d'aquesta marató de desenvolupament de videojocs

No va sorgir en un garatge, però igual que va succeir amb altres grans idees tecnològiques, tot va començar amb un “i si…”. Després, ha anat creixent gràcies a la labor perseverant i desinteressada d'un grup de persones fins a complir les deu edicions, de moment. En l'última, congregà més de trenta estudiants dels graus del Campus de Gandia en la seua majoria, però també de secundària i cicles formatius de diferents centres de tota la comarca. Van conviure durant 48 hores en un mateix espai, units per una passió: els videojocs, o gaming, en el seu argot.

Parlem de la Gandia Game Jam (GGJ), una marató de desenvolupament de videojocs que des de 2013 se celebra anualment a les instal·lacions del campus. Ara, és notícia perquè el pròxim 24 d'octubre rebrà un dels premis que concedeix el Grup Ràdio Gandia -concretament el d'Innovació-, per a reconèixer el treball destacat de persones, entitats i empreses pel seu treball i trajectòria.

La GGJ va sorgir en 2013, per a convertir la UPV en la pionera de la Comunitat Valenciana a organitzar una trobada d'aquest tipus. L'espurna la va encendre l'alumne de Comunicació Audiovisual Pablo López Soriano, que va comptar amb el suport dels professors José Luis Giménez i José Marín-Roig. Aquests últims continuen vinculats al projecte, per a organitzar la propera edició que se celebrarà del 3 al 5 de febrer del pròxim any, i que arribarà amb el guardó de Ràdio Gandia davall del braç.

Objectiu: aprendre

El repte de la Gandia Game Jam consisteix a crear, per cada grup participant, un videojoc en 48 hores ininterrompudes, amb les especificitats que l'organització dona a conèixer al principi de l'activitat. En aquesta carrera a contrarellotge cal saber dosificar l'energia (física i mental), per la qual cosa les persones concursants disposen de vestidors, zones de descans i espais per a dormir, a més d'altres facilitats per a la seua manutenció.

L'esdeveniment s'emmarca dins de la Global Game Jam, nascuda en 2008 amb la idea de reunir durant un cap de setmana aficionats i aficionades als videojocs en seus de tot el món. La intenció és desenvolupar en equip de videojocs inspirats en un tema que està en secret fins que es difon per tots els fusos horaris. I cal ressaltar una idea: no és una competició, sinó que cada participant es reuneix per a aprendre, per a compartir coneixements i per a divertir-se.

Premi a l'esforç

“La cita s'ha consolidat en el calendari com una cosa normal, però en realitat requereix un esforç extra”, comenta Giménez. “Per a nosaltres aquest reconeixement premia aquest esforç que, normalment, passa desapercebut i, a més, és un impuls per a continuar atraient talent procedent de l'art i la creació multimèdia”, afegeix Marín-Roig.

Col·laboradors

La Càtedra d'Innovació del Campus de Gandia de la UPV impulsa la Gandia Game Jam i la seua coordinació compta també amb el suport del programa de foment de l'actitud emprenedora IDEES UPV. L'organització també destaca la contribució que presta la Fundació Vicky Foods, així com les marques Teika i Grefusa, per a fer realitat cada any aquesta trobada d'estudiants.

(01/11/2023)