Estudiants sčnior

“L'edat no és un límit, sinó una valuosa font d'experiència”

“L'edat no és un límit, sinó una valuosa font d'experiència i saviesa que enriqueix les nostres aules i comunitat”, ha subratllat la vicerectora d'Art, Ciència, Tecnologia i Societat de la Universitat Politècnica de València (UPV), Salomé Cuesta, durant la seua intervenció en l'obertura del programa Universitat Sènior 2023-2024 del Campus de Gandia.

Aquest programa, que aconsegueix la seua setena edició al Campus de Gandia tracta de “recollir totes les peticions i inquietuds del seu alumnat”, ha destacat el director del campus, Jesús Alba, “i oferir una formació que permeta completar la seua experiència i actualitzar els seus coneixements”.

Aquest curs, el programa Universitat Sènior del Campus de Gandia compta amb “85 estudiants matriculats i llista d'espera” i està dirigit “com a principal novetat, a persones majors de 50 anys”.

Pel que respecta a l'oferta formativa, tal com ha assenyalat Ana Muñoz, coordinadora de la Sènior en la UPV, “hem llançat una oferta formativa, que cada vegada hem d'engrandir més, perquè done cabuda a l'alumnat que va creixent”.

Mitologia al cinema i les sèries; Interpretació del paisatge cultural mediterrani i els seus recursos transversals; Felicitat i neurociència: què ens diu la psicologia; Taller d'introducció a l'escriptura creativa; Audicions comentades: una visió crítica de la història de la música; Claus de la comunicació mediàtica… són algunes de les assignatures que inclou el programa acadèmic d'aquest nou curs.

Segons el seu coordinador, Bernardino Roig, “el més important és que, a més de les classes, es realitzen conferències, excursions i activitats conjuntes entre els tres campus de la UPV (València, Gandia i Alcoi) que donen molta vida al curs”.

Universitat Sènior al Campus de Gandia

En marxa des de 2017-2018, el programa Universitat Sènior del Campus de Gandia depén del Vicerectorat d'Art, Ciència, Tecnologia i Societat de la UPV i compta amb la col·laboració de la Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.

El període lectiu del programa Universitat Sènior 2023-2024 al Campus de Gandia es va iniciar el passat 15 d'octubre i finalitzarà el 30 de maig de 2024. Les classes s'imparteixen a la Sala de Conferències 1 i 4, dimarts i dijous, de 16.30 a 17.30 hores i de 18.00 a 19.00 hores.

(30/11/2023)