Inaugurat el curs acadčmic 2023-2024 al Campus de Gandia

La conferència inaugural ha sigut a càrrec d’Abdón Alcañiz

30 aniversari de l'Escola Politècnica Superior de Gandia

Durant la celebració de la conferència inaugural, el director del centre, Jesús Alba, ha recordat que el campus compleix 30 anys. “El 18 d'octubre de l'any 1993 es va donar la primera classe d'Enginyeria Tècnica de Telecomunicacions especialitat en So i imatge i també la primera classe l'Enginyeria Tècnica Forestal, les dues primeres titulacions del nostre campus”. Per això, és moment de “reflexionar” sobre “en quina situació estem respecte a quan vam celebrar el 25 aniversari”.

"Hem incrementat la nostra oferta en dos nous dobles graus, un màster oficial nacional i un màster europeu Erasmus Mundus, un doble màster internacional i un programa de doctorat. A més, la UPV ha aprovat la creació del Màster de Formació de Professorat d'Educació Secundària”. Així mateix, “la matrícula ha augmentat en un 10%, passant de 1323 estudiants a 1451 estudiants”.

"Fa cinc anys parlàvem del primer curs de la Universitat Sènior” amb 32 estudiants, “un projecte que va poder tirar avant gràcies a l'ajuda de la Mancomunitat de Municipis de La Safor i posteriorment de l'Ajuntament de Gandia”. Ara, “s'ha consolidat i podem avançar que tanquem matrícula del curs 23-24 amb 85 estudiants i amb llista d'espera”.

Respecte al volum econòmic de R+D+i, “en el 25 aniversari es registraven 927 mil euros, és a dir, no arribàvem al milió d'euros. Cinc anys després superem els 8 milions d'euros”. També s'ha referit a l'anunci de la creació de la nova seu de l'IEO en el Port de Gandia com "un fet que corrobora la gran tasca realitzada”.

El director del Campus de Gandia, Jesús Alba, ha finalitzat la seua intervenció manifestant que “continuem treballant per tindre el millor Campus de Gandia possible, i per a ser els servidors públics que la nostra societat mereix”.

Converses sobre la direcció d'art en la producció audiovisual

La conferència inaugural del Campus de Gandia ha estat a càrrec d’Abdón Alcañiz, director d'art de les sèries “La casa de papel” i “Berlín”, entre altres. Per a l'ocasió, ha mantingut una xarrada sobre la direcció d'art en la producció audiovisual amb el professor José Pavía.

Llicenciat en Comunicació Audiovisual, promoció 2005-2010, ha recordat el seu pas pel campus com “una motivació personal, que m'ha permés posar-li nom a la meua professió”. “Entràvem a les vuit del matí, acabàvem les classes i a la vesprada continuàvem fent coses, que no eren exercicis que ens demanaven en classe. Creàrem un grup de teatre, un grup de televisió… era una motivació poder mostrar el que féiem”.

Abdón Alcañiz ha liderat el disseny visual i la direcció d'art de llargmetratges com “Fenómenas” o “El Desentierro”. A més, ha participat en diversos projectes publicitaris i en produccions teatrals. “De la direcció d'art no depén la història, sinó que ajuda a contar la història visualment. És responsable de crear eixe univers, eixa atmosfera. De donar-li color, sabor… a cada fotograma que veiem”.

Actualment, Abdón Alcañiz es troba immers com a dissenyador visual en la sèrie “El búnquer”.

(17/10/2023)