ADSIDEO 2023

Convocatòria de projectes per a impulsar la investigació en sectors de cooperació internacional per al desenvolupament

El Centre de Cooperació al Desenvolupament de la Universitat Politècnica de València (UPV) llança la convocatòria del programa ADSIDEO - Cooperació 2023, dirigida a personal docent i investigador (PDI).

D'acord amb el compromís social de la UPV, l'objectiu d’ADSIDEO - Cooperació 2023 és impulsar la recerca en temàtiques rellevants per al desenvolupament humà i la cooperació internacional al desenvolupament, que contribuïsquen a combatre les desigualtats als països més empobrits.

El termini de presentació de projectes estarà obert fins al 16 d'octubre 2023. Es pot sol·licitar assessorament tècnic sobre la convocatòria al Centre de Cooperació al Desenvolupament. Més informació en aquest enllaç.

Combatre les desigualtats en països empobrits

El programa ADSIDEO - Cooperació 2023 finança projectes de recerca orientats a estudis sobre el desenvolupament i a l'aplicació de tecnologia per al desenvolupament humà.

Els sectors prioritaris del programa són: aigua i sanejament; creixement econòmic; cultura i ciència; desenvolupament rural; agricultura i seguretat alimentària; educació; gènere; medi ambient i canvi climàtic; governabilitat democràtica; salut; tecnologies de la informació i les comunicacions, i ajuda humanitària.

Les recerques es concentraran a l'Àfrica subsahariana, el Sahel, el Magreb, Amèrica Llatina i alguns països asiàtics amb índex de desenvolupament humà baix. Les investigacions finançades requereixen que els seus beneficis repercutisquen en les persones i col·lectius més vulnerables, i situen l'ésser humà en el centre de les intervencions, a fi de contribuir a erradicar la pobresa i les desigualtats.

Es valorarà positivament que les propostes estiguen alineades amb les metes dels Objectius de desenvolupament sostenible (ODS), on s’assenyala la recerca com una de les principals contribucions de les universitats davant els reptes globals de la societat: canvi climàtic, pobresa i desigualtats.

Dotació i modalitats

El Centre de Cooperació al Desenvolupament destina a aquesta convocatòria un màxim de 80.000 euros i estableix dues modalitats:

1. Suport per al desenvolupament de projectes de recerca: es concedirà fins a un màxim de 12.000 euros per projecte.

2. Projectes llavor: foment d'accions preparatòries per a l'exploració i formulació de futurs projectes de recerca en convocatòries de major finançament. Es concedeix fins a un màxim de 4.000 euros per projecte.

Per a la modalitat de projectes de recerca on les investigacions siguen amb persones, grups vulnerables, menors, amb l'ús de dades personals, entorns d'alt valor ecològic o històric, situació de risc per al personal investigador i participant en la recerca, importació/exportació de materials, cal l'aprovació (o compromís d'aportar l'aprovació si finalment el projecte és finançat) del Comitè d'Ètica de la Investigació de la institució sol·licitant.

(29/09/2023)