Facilitar l'accés a la universitat

Convocatòria d'ajudes per a persones joves tutelades o extutelades

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha aprovat una ajuda per a persones joves tutelades o extutelades, l'objectiu de la qual és dotar-les de recursos materials i econòmics i d'un acompanyament integral per a facilitar el seu accés als estudis universitaris.

La convocatòria està dirigida a l'alumnat de grau o màster que provinga dels sistemes de protecció a la infància de qualsevol comunitat autònoma. La UPV és la primera universitat valenciana que ofereix una ajuda d’aquest tipus.

L'ajuda econòmica inclou crèdit per a fotocòpies i impressions, material escolar, bons de menjador i bo de transport públic, amb una dotació aproximada de 2.000 euros per estudiant. Per a aquesta primera convocatòria de l'ajuda es compta amb un pressupost màxim de 10.000 euros que aporta la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV

Vicente Cabedo, director de la Càtedra, ha assenyalat que “a més de l'ajuda econòmica, en aquest programa té especial rellevància l'acompanyament que es farà a l'estudiantat a través del PIAE+, des del moment de l'accés a la universitat i durant tots els estudis”.

El Pla Integral d'Acompanyament a l'Estudiant (PIAE+) és una iniciativa del Vicerectorat d'Estudiants i Emprenedoria de la UPV i ha sigut premiada enguany com el millor programa en l’àmbit nacional d'acompanyament i orientació a l'estudiant d’universitat pels serveis d'informació i orientació de les universitats.

El compromís per part de l’alumnat beneficiari inclou matricular-se el primer any d'un curs complet de grau o de màster i aprovar, almenys, el 75% dels crèdits; assistir a les Jornades d'Acolliment de l'escola o facultat; assistir regularment a classe i presentar-se als exàmens, i facilitar el seguiment per part de la UPV del compliment del programa.

El programa d'ajudes es posarà en marxa el pròxim curs 2023-2024 i el termini de presentació de sol·licituds, que ja està obert, finalitza el 30 de setembre del 2023.

(30/07/2023)