Dia internacional de l'orgull LGTBIQ+

La UPV s'uneix a la commemoració del 28J

En la commemoració del 28 de juny com a reconeixement social de les persones LGTBIQ+, la Universitat Politècnica de València s'uneix a les Conclusions de la presidència del Consell de la Unió Europea, relatives a la seguretat de les persones LGBTIQ en els seus Estats membres, afirmant el nostre compromís per a eliminar les desigualtats que els afecten en el gaudi dels drets fonamentals.

La persistència de la violència, l'assetjament i la discriminació contra les persones LGTBIQ en tota la Unió s'exposa en l'informe “Un llarg camí per recórrer per a la igualtat de les persones LGTBI”, elaborat per l'Agència de Drets Fonamentals. Aquest document revela problemes recurrents en el temps que afecten les persones LGTBIQ.

En el marc de les nostres competències, fem propis els quatre pilars definits en “l'Estratègia per a la igualtat de les persones LGBTIQ 2020-2025” de la Comissió de la Unió Europea: combatre la discriminació, ser un entorn segur; contribuir a la construcció d'una societat inclusiva per a totes les persones i garantir la igualtat de les persones LGTBIQ en la nostra comunitat universitària.

Fer possibles aquests objectius requereix la col·laboració conscient de cada membre de la nostra Universitat. Siguem agents de canvi contra les discriminacions que obstaculitzen la igualtat de tracte i fem que totes les persones siguen lliures i iguals en dignitat i drets.

José E. Capilla Romá

(27/06/2023)