Claustre Universitari

S'ha aprovat la comissió que elaborarà el projecte dels nous Estatuts de la UPV

El Claustre Universitari s'ha reunit per a aprovar l'inici del procediment d'elaboració dels nous Estatuts de la Universitat Politècnica de València (UPV) i la creació de la Comissió que elaborarà el projecte.

La Comissió, que ha sigut aprovada per unanimitat pel Claustre, està formada pel rector (que la presideix), el secretari general, onze membres del sector PDI funcionari doctor, tres membres del sector altre PDI, cinc estudiants i dos PAS.

Aquesta reforma es produeix amb la finalitat d'adaptar el reglament estatutari de la UPV a la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari (LOSU), la qual estableix un termini de dos anys perquè totes les universitats renoven els seus estatuts.

A més, els nous Estatuts incorporaran les adaptacions necessàries per al compliment dels objectius estratègics de la UPV per als pròxims anys, així com les derivades del procés de reflexió realitzat per part de la comunitat universitària i pel Claustre.

L'última modificació és del 2011

Els Estatuts vigents de la UPV van ser aprovats pel Decret 182/2011, de 25 de novembre, del Consell. En aquella ocasió, es va introduir, per primera vegada, la limitació del mandat del rector i de la resta de càrrecs unipersonals a dos períodes consecutius. A més, es va reduir a dotze el nombre màxim de vicerectors que pot nomenar el rector.

La modificació també va incloure l'adopció de la denominació única en valencià de la institució, que va passar a denominar-se Universitat Politècnica de València.

(01/06/2023)