- -
UPV
 

Organitzaciķ de Productes Pesquers

Organitzaciķ de Productes Pesquers

Noves estratègies per a millorar la comercialització de productes de la mar

“Per a què ens serveix, què volem aconseguir i  on volem arribar”. Són les preguntes que, segons el subdirector general de Pesca de la Generalitat Valenciana (GVA), Francisco Beltrán, han de plantejar-se els agents del sector pesquer com a pas previ a la creació d'una OPP. 
 
Sobre les Organitzacions de Productes Pesquers (OPP) i altres estratègies de comercialització de productes de la mar ha tractat la primera jornada organitzada en el marc del projecte “Digitalització i valorització de la pesca al Mediterrani espanyol (DIGIPESCA)”. La sessió, que s'ha celebrat al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha congregat a més de mig centenar de persones.

Producció i comercialització dels productes de la pesca i aqüicultura
 
Les OPP són “entitats en les quals s'agrupen els productors del sector pesquer i aqüícola per a treballar per la viabilitat econòmica i ambiental del sector” i la finalitat “és ajudar els pescadors a millorar la rendibilitat de la seua activitat, però respectant la sostenibilitat”, ha explicat el gerent de SeaLab Solutions, Pablo Lafuente. 
 
Com a pas previ, resulta imprescindible conéixer la base reglamentària de les OPP. Qüestió en la qual s'ha centrat la cap de secció d'Ordenació Pesquera de la GVA, Silvia Muñoz. I pel que fa a la Política Pesquera Comuna (PPC), Inmaculada Torres, gerent de Galpemur, ha assegurat que “els Grups d'Acció Local Pesquera (GALP) i les OPP estan treballant conjuntament o de manera paral·lela” perquè “són els braços executors” d'aquesta PPC.
 
Per part seua, Antonio Juan Briones ha parlat de la sostenibilitat de les OPP i el paper de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC). Per al professor de la Universitat Politècnica de Cartagena (UPCT) és possible establir normes de qualitat pròpies que deriven en una gestió responsable del mercat, atorgant competitivitat i prevalença al producte generat per les OPP del territori espanyol. 
 
Digitalització i valorització de la pesca
 
En el transcurs de la jornada, el personal investigador del projecte “Digitalització i valorització de la pesca al Mediterrani espanyol (DIGIPESCA)” -coordinat des del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV)- ha presentat els primers resultats obtinguts. D'una banda, davant el problema de les subhastes, la professora de la Universitat de Girona (UdG), Anna Garriga, ha proposat dissenyar un mecanisme de subhasta alternatiu. Per un altre, des de la UPV, Roberto Cervelló, ha avançat que s'està treballant en un simulador de preus justos. 
 
Així mateix, s'ha donat a conéixer la plataforma en què treballa Blue Room Innovation i que permetrà al consumidor final obtindre informació sobre el producte que consumeix. També, l'App Llotja de la Universitat de Múrcia (UMU), que consisteix en una subhasta al client final des del vaixell.
 
Més informació al web del projecte DIGIPESCA.
 
(10/05/2023)



EMAS upv