Campus Praktikum 2023

Fins al 29 de maig, l'alumnat de batxillerat i de cicles formatius amb qualificacions excel·lents pot presentar la sol·licitud

El campus científic del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), Praktikum UPV, es prepara per a rebre el millor alumnat de primer de batxillerat i de cicles formatius de grau superior.

Gràcies a aquesta iniciativa, els millors expedients de la Comunitat Valenciana poden passar una setmana (del 19 al 22 de juny de 2023) experimentant en diferents tallers i activitats que es realitzen en l'àmbit de diverses titulacions oferides, de manera que els puga ser útil i clarificador per a la posterior elecció d'estudis superiors.

A més, durant els dies de desenvolupament del Campus Praktikum es combinarà el desenvolupament d'aquest programa amb tallers, activitats esportives, trobades amb equips de Generació Espontània…, amb la finalitat que coneguen les instal·lacions del campus.

D'igual manera, s'organitzaran activitats per afavorir l'intercanvi d'experiències, i l'estudiantat que hi participe passarà a ser Ambaixador o Ambaixadora júnior de la UPV.

4 programes al Campus de Gandia

1.SOSTENIBILITAT I MEDI AMBIENT

El Praktikum Sostenibilitat i Medi Ambient s’emmarca en el Grau en Ciències Ambientals. Al llarg del Praktikum es desenvoluparan activitats relacionades amb diferents aspectes d’aquesta titulació, com la caracterització de l’aigua en el laboratori o el coneixement del paisatge o la flora. Cada jornada serà dirigida per un professor o una professora del grau. A la vesprada es realitzaran activitats complementàries.

2.EL MUNDO AUDIOVISUAL: TECNOLOGIA I COMUNICACIÓ

Aquest Praktikum s’emmarca en el Grau en Comunicació Audiovisual i Doble Grau en Comunicació Audiovisual + Telecomunicacions (So i imatge). Cada jornada serà dirigida per personal docent d’aquestes titulacions en les quals s’abordaran diferents aspectes clau en el sector audiovisual, tant des del punt de vista tecnològic com la comunicació audiovisual, emprant l’equipament i instal·lacions audiovisuals disponibles al campus.

3.INTERACTIVITAT I TELECOMUNICACIÓ

En aquest Praktikum, emmarcat en el Grau en Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge i en el Grau en Tecnologies Interactives, es tractaran diferents aspectes clau en el sector de les tecnologies de la informació, com són els sistemes de transmissió de dades, processament de senyals o dispositius interactius, entre altres.

4.NOUS REPTES DEL TURISME

Aquest Praktikum s’emmarca en el Grau en Turisme. El sector turístic és un dels pilars fonamentals de la nostra economia. Estem batent rècords de turistes que demanden nous serveis turístics. Això, unit al desenvolupament de les tecnologies de la informació, obrin tot un món de possibilitats per a complementar l’oferta existent. Cada jornada serà dirigida per un professor o una professora que abordarà diferents aspectes clau de la situació actual del sector turístic.

Tota la informació sobre els tallers està disponible en aquest enllaç

(18/05/2023)