Referents internacionals del Campus de Gandia

Jaime Lloret, Juan Luis Corral, Sandra Sendra i Lorena Parra

Jaime Lloret, Juan Luis Corral, Sandra Sendra i Lorena Parra, personal docent i investigador del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), han sigut inclosos en l'última edició del “Rànquing of the World Scientists: World's Top 2% Scientists”. Aquesta classificació, considerada la més prestigiosa, es basa en informació bibliomètrica continguda en la base de dades Scopus. La llista té dos vessants: una que recull la relació d'investigadores i investigadors en funció de l'impacte de les seues cites al llarg de tota la seua carrera científica i una altra que limita l'anàlisi a l'últim any.

Classificació trajectòria científica

En la quarta edició, Jaime Lloret, director de l'Institut d'Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (IGIC), repeteix en el llistat global de la carrera investigadora. El catedràtic del Departament de Comunicacions de la UPV ascendeix fins a la posició 73241 del rànquing. Lloret és llicenciat en Ciències Físiques, especialitat en Electricitat, Electrònica i Informàtica; Enginyer electrònic, i doctor en Telecomunicacions per la UPV. Les P2P, xarxes multimèdia, xarxes sense fils de sensors, Internet de les Coses, i els protocols i algorismes de xarxa són temes objecte de les seues investigacions.

Per part seua, Juan Luis Corral, també catedràtic del Departament de Comunicacions, es troba en la posició 189432 del rànquing de la Universitat de Stanford que recull la trajectòria científica del personal investigador més destacat de tot el món a partir dels treballs publicats entre 1996 i 2021. Enginyer de Telecomunicació, és membre fundador de l'Institut Universitari de Tecnologia Nanofotònica de la UPV. Les seues línies d'investigació cobreixen les comunicacions òptiques, des del disseny de nous components òptics integrats fins a l'estudi de noves tècniques de modulació o detecció per a l'augment de la velocitat de les xarxes òptiques del futur.

Carrera científica l'any 2021

Pel que respecta a la subclassificació que només té en compte els resultats d'investigació en 2021 repeteixen Lloret i Sandra Sendra. A més, aquesta llista incorpora a una nova investigadora del campus:Lorena Parra. Tècnica superior de l’IGIC, és Graduada en Ciències Ambientals, Màster en Avaluació i Seguiment Ambiental d'Ecosistemes Marins i Costaners i Màster d'Aqüicultura i doctora per la UPV. Ha impartit docència i els seus interessos d'investigació inclouen la creació de sensors de baix cost, el monitoratge de l'agricultura i l'aqüicultura, el monitoratge ambiental i l'ús de sensors per a monitorar ciutats intel·ligents.

I Sandra Sendra és membre de l’IGIC i des de febrer de 2021, directora acadèmica del Grau en Tecnologies Interactives. Imparteix diverses assignatures i investiga en el camp del disseny de sensors, ús de noves tecnologies sense fils per a la implementació de xarxes de sensors, protocols de comunicacions, entre altres. Enginyera tècnica en Telecomunicació, en l'especialitat de Sistemes Electrònics, és Graduada en Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge i doctora per la UPV.

(01/04/2023)