DON@. 'Donation Opportunities for Newcomers'

Plataforma digital de donacions que permetrà reduir despeses a l'estudiantat amb menys recursos

La Universitat Politècnica de València (UPV) participa en el projecte Erasmus + DON@, amb el qual es pretén donar una resposta inclusiva, respectuosa amb el medi ambient i solidària a les necessitats de l'alumnat amb menys recursos. Amb aquesta finalitat, es crearà una plataforma digital de gestió de donacions i s'establiran una sèrie de jornades de donació a les universitats europees.

Amb aquesta plataforma s'espera facilitar l'accés gratuït a material per a l'allotjament: matalassos, sofàs, utensilis de cuina, material escolar o qualsevol producte de la llar necessari en el dia a dia; així com crear una xarxa d'estudiants amb compromís social que promoga els valors d'inclusió, participació i compromís cívic i solidari entre l'alumnat i la resta de la comunitat universitària.

A més, el projecte permetrà fomentar l'economia circular, en promoure la segona vida dels productes i reduir el consum, contribuint així al medi ambient. DON@ és, per tant, un projecte de promoció de valors solidaris, però també mediambientals i de consum responsable.

Institucions sòcies del projecte

Actualment, en el projecte participen tres universitats europees i tres organitzacions sense ànim de lucre, però s'espera que aquesta nova eina siga transferible a altres institucions d'educació superior, com també a associacions, estructures esportives, estructures juvenils, etc.

El paper de la UPV en aquest projecte és el de liderar la creació de la plataforma digital, amb la coordinació del Centre de Cooperació al Desenvolupament (que s'encarrega de donar suport tècnic al projecte), i sota el guiatge del professor Pascual Pérez Blasco, del Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors, i de Sofía Sánchez de Nieva Fernández, responsable de comunicació de l’ESN València, a la UPV.

DON@ està liderat per l'Institut Nacional de Ciències Aplicades de Rouen (INSA). A més de la Universitat Politècnica de València, també participen: la Universitat Vytautas el Gran (VMU, Lituània), l'ONG IASIS (Grècia), l'Erasmus Student Network (ESN) de França i l’ESN CosmoLyon (França).

El projecte, finançat pel programa Erasmus + KA220-HED i associacions de cooperació en educació superior, va començar al setembre del 2022 i finalitza a l'agost del 2024, data en la qual la UPV ja tindrà l'eina en ple funcionament i ja haurà portat a terme una jornada de donació entre la comunitat universitària.

(01/04/2023)