Nous reptes i colˇlaboradors

Safor Salut tanca el 2022 amb resultats positius

El programa de cooperació Safor Salut -iniciativa conjunta entre el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), FISABIO-Departament de Salut de Gandia, FISABIO-HACLE La Pedrera i la Federació d'Associacions d'Empresaris de la Safor (FAES)- ha obtingut un balanç positiu de la seua activitat l’any 2022.

Durant l'any passat, en el marc del programa Safor Salut s'han dut a terme actuacions destinades a impulsar la generació de projectes d'investigació i innovació cooperatius per al desenvolupament de solucions innovadores en el camp de la salut.

En aquesta línia, s'ha treballat en contínua col·laboració amb entitats i agents socials: l'Associació per a la Investigació Sanitària a la comarca de la Safor (AISSA), l'Associació Espanyola Contra el Càncer a Gandia, l'associació Diagnosticats de Fibromiàlgia i Síndrome de Fatiga Crònica de Gandia i la comarca de la Safor (DIFFAC.GANDIA), la Fundació Espurna, l'Associació Parkinson Gandia-Safor, l’Associació Familiars de malalts d´Alzheimer de la Safor (AFA La Safor), la Mancomunitat de Municipis de la Safor i l'Ajuntament de Gandia. A més, s'han incorporat com a col·laboradors de Safor Salut: el Districte digital eHealth Comunitat Valenciana i la Xarxa d'Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana.

En l’any 2022 també es va realitzar de manera híbrida una píndola tecnològica sobre aspectes clau per al desenvolupament d'aplicacions en el sector salut i dos tallers de cocreació (Pacients pendents d'ubicació a l'alta i Intel·ligència artificial aplicada a malalties neurològiques).

Així mateix, l'equip tècnic de Safor Salut i el personal investigador, sanitari i de les empreses del programa han participat en diversos esdeveniments d'innovació.

Per a aconseguir els objectius fixats, el programa disposa d'un sistema de captació d'idees de projecte. En aquests moments, suma 25 idees publicades. Del total de les idees actives, el 20% compta amb participació empresarial i el 50% està en fase de desenvolupament.

Per a la posada en marxa i execució dels projectes han participat com a investigadors i investigadores principals: 32 persones de Fisabio i 26 de la Universitat Politècnica de València (UPV), 11 empreses, 12 agents socials i 3 instituts tecnològics.

Nous reptes

En el transcurs de la reunió de la comissió de seguiment celebrada a mitjan mes de febrer, l'equip de Safor Salut ha avaluat positivament els resultats obtinguts el 2022. En aquesta sessió es van aprovar els objectius per al 2023 i es va manifestar “la importància de continuar treballant per a fomentar la col·laboració entre el sector sanitari, tecnològic, empresarial i social per al desenvolupament d'innovacions en el sector salut”. Igualment, van ser analitzades la continuïtat del projecte i les principals línies d'actuació a realitzar en els pròxims anys, posant el focus en l'atenció primària de salut i en la incorporació de nous col·laboradors socials i empresarials per a potenciar aquestes àrees.

(01/03/2023)