III CRE@tei

La UPV col·labora en el Certamen Audiovisual Iberoamericà de Divulgació Cultural i Científica

En la III edició del Certamen Audiovisual Iberoamericà de Divulgació Cultural i Científica, CRE@tei, es vol seguir reconeixent la creativitat i la innovació de les produccions audiovisuals educatives, científiques i culturals iberoamericanes estrenades o donades a conèixer el 2021, així com els mèrits de les i els professionals que les han realitzat, en l’àmbit creatiu, artístic i tècnic.

Les categories d'aquesta III edició de CRE@tei donen prioritat a la comunicació educativa, científica i cultural.

Categories de premis

-Llargmetratge documental (un premi de 2.000 dòlars): obres de contingut documental d'índole científica, cultural o social, amb una duració igual o superior als 50 minuts.

-Reportatge científic cultural (un premi de 1.100 dòlars): reportatges amb una durada màxima de 15 minuts.

-Programa educatiu (un premi de 1.500 dòlars): programa o sèrie educativa; en especial es valoraran aquelles que utilitzen eines creatives per a la divulgació de la ciència, l’educació i la cultura, a partir d’una durada mínima de 10 minuts.

-Microrelat per a xarxes socials (un premi de 1.000 dòlars): pot accedir a aquest premi qualsevol obra única que no sobrepasse els 3 minuts.

-Impacte social (un premi de 1.500 dòlars): pot optar a aquest premi qualsevol programa o sèrie de programes l'impacte social dels quals haja sigut rellevant i contrastable, amb una durada superior a 30 minuts.

-Sèrie de microespais divulgatius de la ciència i la cultura (un premi de 1.200 dòlars): obres seriades amb capítols de menys de 15 minuts (no-ficció, documental i/o experimental).

-Sèrie documental (un premi de 2.000 dòlars): obres de contingut documental d'índole científica, cultural o social, amb una durada igual o superior als 24 minuts per capítol.

-Programa de ràdio o pòdcast científic cultural (un premi de 1.000 dòlars): pot optar a aquest premi qualsevol programa emès dins de la programació convencional o les plataformes de pòdcast de contingut educatiu, científic o cultural, amb un límit de durada de 30 minuts.

-Programa musical (un premi de 1.000 dòlars): programes propis dels musicals televisius d'obra única o seriats, amb una durada superior a 24 minuts.

A més, les obres mereixedores d'esment especial, premi o guardó seran incorporades al repositori d’ATEImedi@, que així els atorga l'opció de ser difoses per les principals finestres de l'espai audiovisual iberoamericà.

El termini de recepció d'obres finalitza el 31 de març del 2023.

Iniciativa de l’ATEI

CRE@tei és una iniciativa de l'Associació de les Televisions Educatives i Culturals Iberoamericanes (ATEI), de la qual forma part la UPV.

La primera edició va comptar amb la participació d'unes 200 candidatures, de les quals es van seleccionar 26 projectes finalistes de cadascuna de les 9 categories.

L’ATEI contribueix des del 1992 al desenvolupament de l'educació, la ciència i la cultura Iberoamericana, mitjançant la utilització de la televisió i altres tecnologies de la informació i comunicació.

(01/03/2023)