- -
UPV
 

Tornen els tallers de CičnciaLab

Tornen els tallers de CičnciaLab

Diversió i aprenentatge en els tallers dirigits a estudiants de 3r i 4t de l'ESO

Després de l'èxit obtingut durant el primer quadrimestre, torna CiènciaLab. Aquesta iniciativa, promoguda per l'Àrea de Comunicació de la Universitat Politècnica de València (UPV), té com a objecte despertar les vocacions científiques entre la joventut a través de la realització de tallers científics, tecnològics i artístics impartits per professorat universitari.

Com ha subratllat el subdirector de Promoció i Comunicació del Campus de Gandia de la UPV, Josep Àngel Mas, “el balanç del primer quadrimestre ha sigut molt positiu: s'ha ampliat el nombre de tallers per a respondre a la creixent demanda per part dels centres”. Així mateix, aquest augment ha obeït a una major implicació per part del personal docent. Segons Mas, “l'oferta ha augmentat perquè més professorat ha volgut implicar-se. Això demostra que l'experiència és molt positiva per a les dues parts, tant per a l'alumnat com per al professorat dels tallers de CiènciaLab”. 

Tallers que encurioseixen l'estudiantat

CiènciaLab es duu a terme en els tres campus de la UPV -a Alcoi, Gandia i Vera- al llarg del curs acadèmic. I, en cadascun dels campus universitaris, l'oferta de tallers dirigida a l'alumnat de 3r i 4t de l'ESO s'adapta a les àrees d'investigació del centre universitari.

A Gandia, la professora Sandra Martorell ha impartit durant el primer quadrimestre el Taller de precinema: principis visuals i jocs òptics. “La finalitat és acostar a l'alumnat els principis òptics sobre els quals es fonamenta el cinema i introduir-los de manera experimental en els seus orígens, mitjançant alguns enginys que el mateix estudiant pot manipular i confeccionar”.

De fet, els tallers de CiènciaLab busquen la participació de l'alumnat, despertant la seua curiositat. En aquest sentit, Martorell ha assegurat que “en les sessions l'estudiantat es mostra participatiu i curiós per conéixer i fer funcionar els diferents artefactes”. Així mateix, “és interessant veure com se sorprenen en veure una cosa tan bàsica com un zoòtrop o un praxinoscopi girant. Són enginys que porten una tira pel·lícula molt senzilla composta per 10 fotogrames amb algun personatge o objecte que en girar genera il·lusió de moviment. La primera vegada que ho veuen funcionar es produeix un xicotet renou a base d'interjeccions d'admiració i entusiasme. El mateix que ocorria en el segle XIX, quan es van inventar, però en ple segle XXI. I és que el cinema en la seua forma més seminal ens continua emocionant, ens continua semblant màgia. Per la seua senzillesa i per l'encant que emana”, ha declarat la professora Sandra Martorell. 

Segon quadrimestre

Durant el segon quadrimestre es desenvoluparan quatre nous tallers: “En què consisteixen les tecnologies interactives i immersives?”, oferit pel professor Fernando Boronat; “Estudi del medi ambient mitjançant imatges de satèl·lit”, a càrrec del professor Javier Estornell; “Vull ser podcàster” amb Raúl Terol i “Construeix la teua pròpia antena wifi”, taller impartit per les professores Xelo Part i Amparo Girona.

Per a més informació, dates i inscripció sobre CiènciaLab, consulta aquest enllaç.  

(01/03/2023)



EMAS upv