“Quč vols hui?”

Curtmetratge realitzat per estudiants del Grau en Comunicació Audiovisual, entre els finalistes d’à100

Aitana Bosch, Mar Lacomba, Santiago Liern, Diego Márquez, Álvaro Sanmartín, Maria Ripoll, Vicent Sendra i María Villalba, estudiants de primer i segon curs del Grau en Comunicació Audiovisual que s’imparteix al campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), integren Esbós, “una productora audiovisual que emergeix de la necessitat de creació, expressió i veu”, tal com elles i ells han afirmat. Entre els seus treballs, destaca “Què vols hui?”, un curtmetratge seleccionat en la primera fase d’à100 Concurs de Curts Homenatge a Berlanga.

Alleujar els problemes socials oblidats al lloc de sempre

Era a finals d’octubre i “el curtmetratge havia d’estar pujat abans del 20 de novembre”, ha recordat l’equip. Així que “teníem menys d’un mes per a realitzar el projecte. Ens vam reunir a la cafeteria del campus i vam posar en comú una pluja d’idees. Vam estar pensant a abordar temes quotidians, temes socials... i entre cafès i maldecaps, va nàixer la idea –la plasmació de la nostra visió del món”.

De fet, com han apuntat, es tracta d’un treball amb el qual “volem arribar a les persones a través del sentiment, produir el que la societat sent, representar problemes que sovint són oblidats. I, justament, ho hem fet al lloc on la gent convergeix: en un bar”.

Les tasques de producció, realització, edició… s’han dividit entre les persones integrants d’Esbós: Maria Ripoll s’ha encarregat de la direcció del projecte; del guió, Santiago Liern, junt amb Ripoll; de la visió tècnica, Diego Márquez; i Álvaro Sanmartín, del guió il·lustrat (storyboard). En l’equip tècnic, Vicent Sendra (càmera) i María Villalva (so). D’altra banda, Mar Lacomba s’ha ocupat de l’estilisme, i Aitana Bosch, del com-s’ha-fet o making of. Però “la gran càrrega de treball, sumada a l’escàs temps de què disposàvem, va fer que molts de nosaltres ens ocupàrem de més d’una funció. A més, vam tenir l’ajuda de Raúl Terol i Joana Giner, que van col·laborar a aconseguir la veu en off d’aquest projecte. A més, hem d’agrair especialment a Carolina Camp que ens deixara Bodegas Paquito com a localització, i a tots els actors principals i extres, haver fet tot això possible”.

I el premi és per a…

“Esbós encreua els dits per a guanyar el concurs, però té els peus a terra, perquè pensa que molts altres curts finalistes també es mereixen el primer premi. Amb independència de guanyar o no, que el nostre primer projecte haja arribat a finalista en un concurs que homenatja un dels millors directors de cinema valencians ha sigut un gran assoliment”.

En aquest punt, com afirma l’equip integrant, “Esbós es troba amb les piles recarregades, amb moltes ganes d’assistir a la cerimònia de premis, i amb ganes de crear i llançar nous projectes”.

La cerimònia de lliurament de premis à100 Concurs de Curts Homenatge a Berlanga tindrà lloc el dijous 19 gener.

(01/01/2023)