Campanya antigripal 2022/2023

La campanya de vacunació contra la grip a Gandia

Amb l'arribada de la tardor i amb el descens gradual de les temperatures, aplega de nou a la Universitat Politècnica de València (UPV) la campanya de vacunació contra la grip per al professorat, personal d'administració i serveis, així com alumnat en general.

Grups de risc

Com també és habitual, les persones que tenen preferència en l'ordre de vacunació són aquelles que pertanyen a determinats grups de risc. En aquest sentit, des del Centre de Salut Laboral Juana Portaceli, la unitat mèdica del Servei Integrat de Prevenció i Salut Laboral de la UPV, es detallen els citats col·lectius:

1. Persones amb alguna malaltia crònica susceptible d'empitjorar en contraure la grip. Entre elles: diabetis, malalties renals o cardiovasculars, malalts immunodeprimits, etc.

2. Dones embarassades en qualsevol trimestre de gestació.

3. Persones que puguen transmetre la grip a unes altres que tenen un alt risc de presentar complicacions, és a dir personal sanitari, sociosanitari o de cures.

4. Altres grups, com ara personal que treballa en granges i hivernacles.

Vacunació a Gandia

En el cas del Campus de Gandia de la UPV, el Centre de Salut Laboral Juana Portaceli informa que aquest dijous, 3 de novembre, es desplaçarà personal sanitari fins al centre. Les persones que estiguen interessades a vacunar-se han d'acudir al Gabinet Mèdic (F-206) en l'horari habitual d'atenció (de 9.30 a 13.00 hores).

El curs passat, 2021-2022, es van vacunar al voltant de 700 persones en els tres campus de la UPV (Alcoi, Gandia i Vera). Enguany, s’estima una xifra similar d'administracions, per la qual cosa la sol·licitud de dosis s'ha mantingut en aquesta xifra. El servei de Salut Laboral de la UPV disposa en aquests moments de 200 vacunes per a dur a terme l'administració en els grups preferents.

Campanya de vacunació contra la grip a la Comunitat Valenciana

La campanya de vacunació contra la grip a la Comunitat Valenciana va començar el 17 d'octubre, de manera general. Els col·lectius que han pogut vacunar-se ja de manera preferencial han sigut les persones majors de 70 anys, amb prioritat per als de més de 80 anys, les embarassades, persones de risc, així com personal sanitari i sociosanitari i treballadors de serveis públics essencials.

(01/11/2022)