CičnciaLab 2022-2023

Un nou camí per a acostar-se a la ciència a través de tallers científics i tecnològics. Dirigits a estudiants de 3r i 4t de l'ESO

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) celebra la quarta edició de CiènciaLab. Es tracta d'una activitat dirigida a estudiants de 3r i 4t de l'ESO, que com ha indicat el subdirector de Promoció i Comunicació del centre, Josep Àngel Mas, té com a objecte “despertar vocacions científiques i tecnològiques entre els més joves”.

Promoguda per l'Àrea de Comunicació de la UPV, aquesta acció es desenvolupa en els tres campus de la Politècnica -a Alcoi, Gandia i Vera- al llarg del curs acadèmic. I, en cadascun dels campus, l'oferta de tallers s'adapta a les àrees d'investigació del centre universitari.

Segons Mas, “el nombre de tallers i estudiants que participen en CiènciaLab ha anat augmentant progressivament, fins a arribar als vora 400 del curs passat entre els dos quadrimestres, provinents de més d’una dotzena de centres de Gandia, la Safor i les comarques limítrofes, com ara la Mariana Alta o la Ribera”. Gràcies a l'èxit de participació obtingut, “enguany CiènciaLab ofereix més sessions i més varietat de tallers”.

Tallers de divulgació i formació científica

Durant el primer quadrimestre del curs 2022-2023, CiènciaLab tindrà lloc els dies 20 i 27 d'octubre, 3 i 17 de novembre i 1 i 15 de desembre i s'impartiran tres dels set tallers oferIts aquest curs: “Un viatge virtual al voltant del món: integració de GNSS en Google Earth”, a càrrec del professor Jesús Martí; “Modelització i lluita contra els incendis forestals”, amb Rafael Delgado i “Taller de precinema: principis visuals i joguets òptics”, per la professora Sandra Martorell.

En el segon quadrimestre (febrer, març i abril) es desenvoluparà la resta de tallers previstos: “En què consisteixen les tecnologies interactives i immersives?”, oferit pel professor Fernando Boronat; “Estudi del medi ambient mitjançant imatges de satèl·lit”, a càrrec del professor Javier Estornell; “Vull ser podcaster” amb Raúl Terol i “Construeix la teua pròpia antena wifi”, taller impartit per les professores Xelo Part i Amparo Girona.

Per a més informació sobre CiènciaLab, consulta aquest enllaç.

(01/10/2022)