Millors connexions

Participa en la Setmana Europea de la Mobilitat  i recorda que el 22 de setembre és el Dia sense Cotxes

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) se suma, una vegada més, a la Setmana Europea de la Mobilitat (SEM). Enguany té com a lema “Millors connexions” i té lloc del 16 al 22 de setembre.

Aquesta iniciativa de caràcter internacional té per objectiu sensibilitzar, tant als responsables polítics com als ciutadans, sobre les conseqüències negatives que té l'ús irracional del cotxe per a la salut pública i per al medi ambient. Així com dels beneficis de l'ús de maneres de transport més sostenibles: el públic, la bicicleta o els desplaçaments a peu.

Amb motiu d'aquesta celebració, i amb la finalitat de promoure un canvi de comportament cap a opcions de mobilitat sostenibles i saludables per part de la comunitat universitària, des de la UPV es treballa, en coordinació amb altres administracions, per la implantació d'accions a través del “Pla estratègic de mobilitat sostenible de la UPV”.

Per un campus per als vianants i sense mals fums

La UPV, com s'indica en el seu propi Reglament de circulació i estacionament, aspira a ser un model de mobilitat universitària saludable, segura i amb baixes emissions. És per això que, els campus són d'ús preferent per als vianants, en el qual les bicicletes i els patinets poden conviure amb el vianant, sempre que s'adeqüen al pas humà i en el qual es prohibeix la circulació i estacionament dels vehicles de motor i ciclomotors.

Vindre sense cotxe té premi

Aquest és el moment de l'any en què et planteges quina manera de transport utilitzaràs per a vindre fins al campus. Existeixen moltes alternatives. Tria la manera més sostenible! I, recorda que el dia 22 de setembre culmina la Setmana Europea de la Mobilitat amb la celebració del “Dia sense cotxes”. Si t'uneixes a aquesta commemoració, la Unitat de Medi Ambient de la UPV t'esperarà amb una sorpresa.

(15/09/2022)