156 estudiants finalitzen el curs intensiu d'espanyol

Els cursos d'espanyol com a llengua estrangera estan destinats a estudiants de programes d'intercanvi

156 estudiants de programes d'intercanvi de la Universitat Politècnica de València (UPV) han finalitzat el Curs intensiu de llengua espanyola que, durant dues setmanes, del 29 d'agost al 7 de setembre, s'ha impartit al Campus de Gandia.

El curs ha sigut tot un èxit i ha permés a l'alumnat ampliar o actualitzar els seus coneixements d'espanyol. “Oferim pràcticament tots els nivells, des d'A1 (principiants) fins a C1 (nivell molt avançat). Són estudiants molt motivats perquè, en gran manera, l'èxit en els seus estudis depén dels seus coneixements d'espanyol, encara que també hi ha estudiants que estudien les assignatures en anglés, i s'apunten a nivells inferiors.”, ha explicat la directora de l'Oficina Internacional del Campus de Gandia, Michaela Muszynski.

El programa, de 40 hores lectives, inclou classes presencials als matins i tallers per a ajudar l'estudiant a practicar la llengua.  I per les vesprades altre tipus d’activitats. “Fan excursions, esports i moltes altres activitats, com, per exemple, un show cooking de paella que sembla que sempre és l'activitat estel·lar”.

Cursos d'espanyol per a facilitar la integració de l'alumnat d'intercanvi

Cal tindre present que, la UPV participa àmpliament en programes internacionals d'intercanvi universitari. Per això, ofereix a l'alumnat estranger cursos d'espanyol de caràcter intensiu i classes durant el curs acadèmic. Tant els cursos intensius com els que s'imparteixen al llarg del curs universitari tenen el mateix objectiu: facilitar la integració de l'estudiantat d'intercanvi en les diferents escoles o facultats on cursarà o cursa els seus estudis universitaris reglats.

Els cursos intensius d'espanyol, com el que ha conclòs al Campus de Gandia, se celebren abans de cada semestre del curs acadèmic: a la fi del mes d'agost i a la fi del mes de gener. Es tracta d'una iniciativa que es va posar en marxa fa 20 anys, i sempre ha comptat amb molt bona acollida.

Per a Michaela Muszynski, directora de l'Oficina Internacional del Campus de Gandia, “sembla que per fi estem tornant als números i una situació similar a la d'abans de la COVID-19. Els xics estan aprenent molt i gaudint moltíssim, i tenim la sort que, d'aquesta manera, a més de València, coneixen el nostre campus, Gandia i la Safor. Més d’una persona torna després per a gaudir les seues vacances”.

(01/09/2022)