Campus Praktikum al Campus de Gandia

Dirigit a estudiants de primer de Batxillerat i de Cicle Formatiu de Grau Superior

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) acull una nova edició del programa Campus Praktikum UPV, del 20 al 23 de juny. Aquesta iniciativa, organitzada pel Vicerectorat d'Estudiants i Emprenedoria de la UPV, va dirigida a estudiants de primer de Batxillerat o de Cicles Formatius de Grau Superior que han destacat pel seu expedient i trajectòria acadèmica durant el present curs 2021-2022.

A través d'aquest campus es vol oferir a l'alumnat l'oportunitat única de conéixer de primera mà i experimentar en les diferents activitats que es realitzen, totes elles relacionades amb els graus que ofereix, en aquest cas, el Campus de Gandia. De manera que, “pot ser útil i clarificador per a la posterior elecció dels seus estudis superiors universitaris”, tal com s'apunta des de l'organització del Campus Praktikum UPV 2022.

Durant la setmana de permanència al campus universitari, es combina el desenvolupament del programa amb activitats esportives i visites al centre, amb la finalitat que coneguen les seues instal·lacions. Així mateix, s'organitzen activitats que afavorisquen l'intercanvi d'experiències entre l'alumnat participant en els diferents projectes. Aquests es realitzen en grups reduïts amb la participació del professorat del centre encarregat del desenvolupament de les activitats.

Els projectes es desenvoluparan, amb caràcter general, en horari de 9.30 a 17.30 hores.

Llistat de projectes Praktikum 2022 Campus de Gandia

-Nous reptes del turisme. El sector del turisme és un dels pilars fonamentals de la nostra economia. Unit al desenvolupament de les tecnologies de la informació, obri tot un món de possibilitats per a oferir nous serveis i paquets turístics que complementen l'oferta existent. Aquest Praktikum s'inclou en el Grau en Turisme. Cada jornada serà dirigida per un professor/a, per a abordar diferents aspectes clau de la situació actual del sector turístic.

-Sostenibilitat i medi ambient. Englobat en el Grau en Ciències Ambientals, es desenvoluparan activitats relacionades amb diferents aspectes d'aquesta titulació. Cada jornada serà dirigida per un professor/a del grau, i constarà d'una part d'explicacions i una altra de demostracions i proves en laboratori.

-El món audiovisual: tecnologia i comunicació. Aquest Praktikum s'enquadra en el Grau en Comunicació Audiovisual i Doble grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge + Comunicació Audiovisual. Cada jornada serà dirigida per docents d'aquestes titulacions en les quals s'abordaran diferents aspectes clau en el sector audiovisual, tant des del punt de vista tecnològic com des de la comunicació audiovisual emprant l'equipament i instal·lacions audiovisuals disponibles al Campus de Gandia.

-Interactivitat i telecomunicació. En aquest Praktikum, emmarcat en el Grau en Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge i en el Grau en Tecnologies Interactives del Campus de Gandia, es tractaran diferents aspectes clau en el sector de les tecnologies de la informació, com són els sistemes de transmissió de dades, processament de senyals o dispositius interactius, entre altres.

(17/06/2022)