DIGIT-ALL 2022

Congrés Internacional de Noves Narratives en la Societat Digital, 16 i 17 de juny

Els últims avanços tecnològics i l'expansió d'Internet estan provocant un profund canvi en la societat. També en l'ecosistema mediàtic: augmenta l'oferta audiovisual a través de múltiples plataformes i, amb ella, l'àmbit de la comunicació, la creació i el consum de continguts estan experimentant una gran transformació.

Davant aquesta realitat, s'ha organitzat el Primer Congrés Internacional de Noves Narratives en la Societat Digital, DIGIT-ALL 2022. La trobada, que acollirà el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) els dies 16 i 17 de juny, abordarà “la complicació que suposa adaptar els missatges als diferents suports i públics que els utilitzen; les fake news; el metavers; la innovació en les noves narratives o la revolució del pòdcast”, tal com ha explicat Jesús Alba, director del campus universitari, durant la roda de premsa celebrada a l'Ajuntament de Gandia.

Experts en la matèria analitzaran les noves maneres de comunicar

La iniciativa d'aquest primer congrés, liderada per un grup de docents de la Universitat Internacional de La Rioja, la Universitat de Castilla-la Mancha i del Campus de Gandia, és realitzar “una reflexió acadèmica sobre les noves maneres de comunicar-nos, en canvi constant a causa de l'avançament de les noves tecnologies”. Per a això, com ha assenyalat Nadia Alonso, codirectora de l'esdeveniment i professora de la UPV, “es tractaran diversos temes en els diferents simposis, que recullen apartats de màxima actualitat. A més, experts del món acadèmic i professional realitzaran diverses ponències que podran seguir-se de manera presencial i en línia”.

Per la seua part l'alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha manifestat que aquest congrés “torna a posicionar-nos com a ciutat líder en l'àmbit de les noves tecnologies i la digitalització”. A més, ha valorat positivament "l'estreta relació entre l'Ajuntament i el Campus de Gandia, que treballen per a aportar coneixement, formació, entreteniment i reflexió sobre assumptes d'actualitat".

Per a més informació sobre la primera edició del Congrés Internacional de Noves Narratives en la Societat Digital, DIGIT-ALL 2022, així com per a inscriure's, consulta aquest enllaç.

(01/06/2022)