Millorar la qualitat de vida de pacients després de l'alta hospitalāria

Safor Salut va desenvolupar un taller sobre la coordinació de recursos en la transferència de cures de pacients

El programa de cooperació Safor Salut -iniciativa conjunta entre el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV); FISABIO-Departament de Salut de Gandia; FISABIO-HACLE La Pedrera i la Federació d'Associacions d'Empresaris de la Safor (FAES)- ha organitzat, a l'Hospital de la Pedrera, a Dénia, un taller de cocreació sobre la coordinació de recursos en la transferència de cures de pacients a la comarca de la Safor.

Aquest repte va ser proposat pel Departament de Salut de Gandia i l’HACLE-La Pedrera en un taller de creativitat realitzat pel programa Safor Salut al novembre de l'any passat.

L'objectiu de la sessió va ser madurar la idea, en cooperació amb tots els socis de l'entorn Safor Salut, amb la finalitat de generar projectes innovadors, per a la millora de la transició de pacients, des de l'hospital a la destinació més adequada en l’àmbit territorial.

En aquesta jornada de treball, que va tindre lloc el passat 26 de maig, van participar activament representants de Fisabio, del Campus de Gandia, de la Federació d'Associacions d'Empresaris de la Safor (FAES), l'Associació Espanyola Contra el Càncer, la Fundació Espurna, l’Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer de la Safor (AFA La Safor), la Mancomunitat de Municipis de la Safor, l'Ajuntament de Gandia, l'Hospital La Pedrera i el Departament de Salut de Gandia.

Innovació sanitària

Els tallers de cocreació estan especialment enfocats a aquells casos que requereixen un treball de desenvolupament, d'un repte o una idea, en el qual és necessària la participació d'altres institucions per a dur-lo a terme. Són tallers en els quals persones amb diferents perfils participen en l'anàlisi de la situació, proposant com poden col·laborar en el procés o diferents vies de solució, i que acaben estructurant la definició d'un projecte d'investigació o innovació col·laboratiu.

És per això que, durant aquest any, l'equip de Safor Salut planeja realitzar píndoles d'innovació i més tallers de cocreació que implicaran tots els agents involucrats en l'entorn Safor Salut.

Noves idees i nous reptes

Cal recordar que, en l'apartat IDEES/REPTES de la pàgina web de Safor Salut, qualsevol persona interessada pot introduir les seues idees de projectes d'investigació o trobar un soci de l'entorn sanitari, universitari, empresarial o social per poder dur-la a terme. A més, en la pestanya IDEES/REPTES PUBLICATS, podrà consultar el llistat de les idees publicades fins al moment i el perfil de soci requerit per a la col·laboració.

Per a més informació, cal contactar amb l'equip de Safor Salut, en aquest enllaç.

(10/06/2022)