8M

Lectures en femení, pel·lícules, exposicions… són algunes de les activitats programades per a commemorar el Dia Internacional de la Dona

Amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de la Dona, que se celebra cada 8 de març, al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) s'han programat diverses activitats.

Dones, força i canvi

“Dones, força, canvi” és el títol de l'exposició que del 4 al 16 de març romandrà oberta al públic en l'Aulari (Edifici A) del campus universitari. Aquesta mostra, organitzada per la Fundació Vicente Ferrer (FVF), documenta fotogràficament la vida de set dones que participen en el Programa de Desenvolupament Integral de l’FVF.

Lectures feministes

El Biblioclub EPSG s'uneix a la celebració del 8M i s'ha optat per una lectura lliure de textos feministes d’autores que han fet aportacions al feminisme des de diferents àmbits. La sessió tindrà lloc el dilluns, 7 de març, de 18.30 h a 20.30 h en la sala de projectes de la Biblioteca Campus de Gandia-CRAI.

Aturada acadèmica

Per la seua banda, la Delegació d'Alumnes del Campus de Gandia secundarà l'aturada acadèmica del 8 de març acordada en el ple de la Delegació d'Alumnes de la UPV amb motiu del Dia Internacional de la Dona.

20 anys d'UPV Ràdio. El podcast amb veu de dona

També dins dels actes de la setmana del 8M, s'ha programat una exhibició dels podcasts que es produeixen al Campus de Gandia. Per a l'ocasió, i coincidint amb el 20 aniversari d'UPV Ràdio, s'emetran programes fets per les alumnes. A més, s'aprofitarà la sessió per a presentar l'equip d'estudiants que està al capdavant d’Informativo UPV. Espai que inicia una nova etapa amb la producció i la realització des del Campus de Gandia. Dimarts, 8 de març, a partir de les 11.45 h a la Sala de Conferències 1 i 4.

Assemblea Feminista EPSG

A més a més, les alumnes de l’Assemblea Feminista del campus estaran presents en la jornada, repartint material a totes les persones que s'acosten fins a l'estand informatiu situat en el hall de l'edifici G a les 12.00 h.

“The Tale”, de Jennifer Fox

I des del Cineclub s'ha programat la projecció de “The Tale”. Un film on la seua directora, Jennifer Fox, reconstrueix els abusos sexuals que va patir sent adolescent. “The Tale” es projectarà el dimarts, 8 de març, a les 22.00 hores a l'Aula 16.

Actuació teatral

Finalment, el grup de teatre integrat per estudiants del campus, Polimono, se suma a la programació commemorativa del 8M. En aquest cas, amb la interpretació de “I tu, sols tu" d’El Diluvi. Serà el dijous, 10 de març, a les 12.30 hores en el hall de l'edifici G.

(09/03/2022)