“Fortuna”

Preestrena del curtmetratge dirigit per Jairo González al Campus de Gandia

Jairo González torna al Campus de Gandia on va cursar Comunicació Audiovisual per a presentar el seu primer curtmetratge. “Fortuna és la confirmació que soc capaç d'afrontar projectes més grans i enfrontar-me a tot el procés creatiu ha sigut apassionant”.

El seu pas pel Campus de Gandia

El director i creador de continguts recorda el seu pas per Telegrafies, on “vaig poder conéixer molts companys: Daniel Roldán, Paula Cabezas, Esther Dus o Saray Cerro”. Així com, “tindre l'oportunitat de ser director dels espots del Comunica2”. I amb “Jordi Company, Bert Garsan, Carlos Rosso i AdrI Gausach, el projecte Un Diabètic al Dakar".

“La meua metodologia de treball: superar-me cada any”

Després de finalitzar els estudis, es va matricular en una escola de cinema i fotografia on “vaig fer el meu primer videoclip: Little Ghost del grup Reed, que em va permetre entrar en el procés de selecció de la productora Antiestàtic”. Durant la pandèmia “vaig treballar com a ajudant de muntatge en el documental 2020, d’Hernán Zin, qui em va oferir el lloc de director creatiu de Doc Land”. I en aquests moments, “treballe com a ajudant de direcció d'una sèrie documental amb el grup Secuoya”.

La seua idea “és continuar aprenent dels professionals". En paraules de Jairo, la metodologia de treball seguida és “superar-me cada any, i que el següent siga millor que l'anterior, només d'aquesta manera eres capaç d'avançar en la indústria”.

I en demanar-li una recomanació per als universitaris afig "que s'especialitzen en el que més li agrada. A més, els diria que insistisquen en els seus projectes, que defensen les seues idees i que quan reben el primer no, no tiren la tovallola”.

Fortuna, primer curtmetratge com a director

“La història va sorgir juntament amb Anna Albi i Óscar Férez. Als tres ens agrada molt el thriller i de seguida ens hi vam posar. Fortuna és una història diferent, amb un enfocament que et sorprén al final”.

A més, del curtmetratge “destaque tres coses: la gran faena de Mónica Bardem i Nerea Barros. En segon lloc, el treball de Anna Albi va ser increïble. I, finalment, el so. Carlos Maestre antic alumne del Campus i Rubén Carregal de Drax Àudio acabarem aconseguint una banda sonora que es troba entre la comèdia negra i el thriller”.

Aquest és el seu primer curtmetratge com a director, i és també “un abans i un després per a mi a escala professional, estic segur que ens donarà moltes alegries”. De fet, ja ha sigut premiat en el concurs “Curts Divins. Primer certamen de curtmetratges per a nous talents”, organitzat per Divina Segurs, amb la col·laboració de l'Acadèmia del Cinema i Flixolé, l'objectiu del qual és reconéixer el talent de les promeses del cinema espanyol.

Fortuna de Jairo González, dijous, 3 de març, a les 12.00 hores a la Sala de Conferències 1 i 4 del Campus de Gandia.

(02/03/2022)