Trash Cut Film Festival

Festival de curtmetratges organitzat per estudiants de Comunicació Audiovisual

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) acull la sisena edició del Trash Cut Film Festival. Aquest certamen, organitzat per estudiants del Grau en Comunicació Audiovisual, “és un festival de curtmetratges no convencionals ni comercials”, afirmen des de l’organització Ignacio Máñez i Marcel Martí.

VI Trash Cut Film Festival

Després de sis edicions, el Trash Cut Film Festival s'ha consolidat com un certamen de curtmetratges de molt baix pressupost, la intenció del qual és la d’entretenir l'espectador. A més, aquest festival “es mou pels camins de la Sèrie B, el terror i l’experimentació audiovisual”.

Més d'una vintena de treballs s'han presentat enguany. Com asseguren Máñez i Martí, sobre el nombre de curtmetratges que concorren, “sempre supera les expectatives, però lamentablement han de passar un filtre. La temàtica és lliure, però han de complir dos requisits bàsics: que siguen ficció i que estiguen en format 16:9”. Sobre la seua autoria, la majoria dels curtmetratges estan fets per estudiants de la UPV, del Campus de Gandia i de Vera. I “tots comparteixen que estan fets per aficionats i la intenció d'experimentar”.

“El Trash torna i torna fort. Aquest és el nostre eslògan i un sentiment que s'ha reflectit en la participació i en l'esforç de les persones que organitzem el festival. L'última edició va ser en 2020, ja que l'any passat no vam poder celebrar el Festival”, indiquen Máñez i Martí. Al costat d'ells, Laura del Castell, Irene García, Adrián Gómez, Rubén González, Ferran Monzó i Marta Rico, estudiants de Comunicació Audiovisual completen l'equip encarregat de l'organització de la sisena edició del Trash Cut Film Festival.

Projecció de curtmetratges i lliurament de premis

Durant la gala del Trash Cut Film Festival, que tindrà lloc el 2 de març a l'Aula Magna del Campus de Gandia, es projectaran els treballs seleccionats pel jurat de la sisena edició. El jurat està integrat per docents del Campus de Gandia i Carlos Giménez, delegat d'alumnes del centre.

Després del visionat dels curtmetratges, el jurat entregarà el premi corresponent a cadascuna de les deu categories (millor actor, millor actriu, millor banda sonora, millor fotografia, millor guió, millor muntatge, millor pòster, millor producció, pòster, millor curt del jurat i millor curt del públic).

L'entrada a la gala és lliure i gratuïta fins a completar l'aforament.

Recorda, Trash Cut Film Festival, dimecres, 2 de març, de 18.00 a 21.00 hores, a l'Aula Magna del Campus de Gandia.

(02/03/2022)