Jornada d'Acollida del Māster WAVES

Únic màster d'acústica que ha rebut el títol de Màster Conjunt Erasmus Mundus

El dijous, 10 de febrer, se celebrarà la Jornada d'Acollida per a estudiants del Màster WAVES. Durant la sessió es presentarà el pla d'estudis del segon semestre d'aquest títol que s'imparteix al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV). A més, l'alumnat del Màster obtindrà informació bàsica sobre el centre universitari, així com del funcionament dels diferents serveis i instal·lacions de què disposa.

Màster WAVES

El Màster WAVES (Acoustics, Vibrations, Engineering i Sound) és l'únic màster d'acústica europeu que compta amb el suport del programa Erasmus Mundus. Impulsat per quatre universitats (Aix-Marseille University, Ecole Centrale Marseille, Univerdade de Coïmbra i la Universitat Politècnica de València). “El seu objectiu és ser referència mundial en la formació i investigació acústica i consolida al Campus de Gandia com a centre de prestigi internacional”, ha assenyalat Jesús Alba, catedràtic expert en acústica i director del Campus de Gandia, on la UPV imparteix aquest Màster.

La duració del programa és de dos anys. Totalment en anglés, està dissenyat en tres semestres acadèmics (a cursar en cadascuna de les quatre universitats associades) i un semestre (en una les entitats associades, científiques i industrials) dedicat als treballs de laboratori i investigació amb la finalitat de presentar la tesi de Màster. Al Campus de Gandia, com ha explicat Javier Redondo, coordinador local del màster, “l'alumnat és format en acústica de sales, mètodes de simulació, ultrasons, electroacústica i un ampli ventall d'aplicacions de l'enginyeria acústica”.

Formació del més alt nivell en Enginyeria Acústica

El programa WAVES és el primer màster en especialització en acústica que ha rebut el títol de Màster Conjunt Erasmus Mundus pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. Així, pretén atraure estudiants internacionals que combinen una alta motivació. “Existeixen molts màsters a escala mundial que en major o menor mesura s'especialitzen en una àrea de l'acústica. El Màster WAVES, en combinar tres màsters diferents ofereix un gran ventall d'especialitats, per la qual cosa es cobreix la pràctica totalitat de les àrees de l'acústica”, ha afirmat Javier Redondo.

Actualment, 16 persones procedents d'Algèria, el Brasil, els Estats Units, l'Índia, Jordània, Mèxic, el Pakistan, el Perú, Polònia, Rússia, Turquia i Espanya estan cursant aquest Màster.

Finalitzat el Màster WAVES, el seu estudiantat comptarà amb un ampli espectre de coneixements i habilitats científiques en l'àmbit de l'enginyeria acústica. A més, haurà obtingut una valuosa experiència internacional per a afrontar els creixents desafiaments als quals s'enfronta l'enginyer acústic tant en contextos industrials com acadèmics.

(07/02/2022)