Gandia Game Jam

El Campus de Gandia tornarà a ser seu local de la Global Game Jam, del 28 al 30 de gener

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) tornarà a ser seu de la Global Game Jam. Aquesta marató de creació de videojocs és un esdeveniment únic, que té com a objecte la creació d'un videojoc en 48 hores.

L'edició de 2022 se celebrarà entre el 20 i el 30 de gener en un centenar de països i més de 600 seus locals. Al Campus de Gandia, una de les 17 seus espanyoles, l'esdeveniment, coordinat per eSports UPV, grup englobat en el programa Generació Espontània de la UPV, tindrà lloc del 28 al 30 de gener.

“Es realitzarà de manera presencial, i amb un aforament màxim de 30 persones”, ha indicat Carlos Canut, coordinador de la Gandia Game Jam.

El repte de crear un videojoc

Per a participar en aquesta marató de videojocs, no són necessaris coneixements previs. De fet, l'activitat està dirigida tant a persones amb experiència en qualsevol faceta del desenvolupament de videojocs (el disseny gràfic, la programació, la música, el guió…) com a aquelles que vulguen aprendre des de zero com es desenvolupa un videojoc.

Segons Canut, la filosofia que millor descriu a aquesta trobada és la de “capacitar les persones perquè aprenguen, experimenten i creen juntes a través dels videojocs”.

El tema de la nova edició, com és habitual en aquesta mena d'esdeveniments, es donarà a conèixer durant la presentació del certamen. A partir d’aquest moment, les persones que assistisquen hauran de treballar per equips en el desenvolupament d'un videojoc.

Gandia Game Jam

El Campus de Gandia acull aquesta marató de creació de videojocs des de l’any 2012. Cada edició ofereix una experiència formativa en l'àmbit multimèdia, complementària a la docència reglada. A més, propicia un punt de trobada i experimentació, perquè com ha assenyalat el coordinador de la Gandia Game Jam, es tracta “d’aconseguir que els participants puguen aprendre sobre desenvolupament de videojocs en equip”.

I si per alguna cosa destaca aquesta activitat és per fomentar un entorn de creació i innovació. “La majoria dels participants són estudiants del campus, però solen acompanyar-nos també estudiants de l'Institut Veles e Vents i professors que ajuden als participants”.

Enguany la Gandia Game Jam compta amb la col·laboració de la Càtedra d'Innovació del Campus de Gandia de la UPV, també de les empreses Grefusa i Vicky Foods.

Per a assistir és necessari inscriure's a través del Centre de Formació Permanent.

Més informació i inscripció, en aquest enllaç

(25/01/2022)