Hackató Càtedra Telefònica

Un equip de quatre estudiants, tres d'ells de la UPV, guanya l'edició nacional de Hack for Good per a joves desenvolupadors universitaris

Un equip compost per tres estudiants de la Universitat Politècnica de València (UPV) i un de la Universitat d'Alacant (UA), ha guanyat l'edició nacional de Hack for Good, un concurs per a joves desenvolupadors organitzat per Telefónica i diverses universitats espanyoles a través de la xarxa de càtedres universitàries de l'empresa de telefonia.

Tal com va ocórrer en l'edició anterior, l'esdeveniment, que va reunir simultàniament més de 600 participants en vuit ciutats diferents, va ser organitzat a València per l'ETS d'Enginyeria Informàtica, l'ETS d'Enginyers de Telecomunicació i l'Institut IDEES, amb el concurs de més de 70 desenvolupadors.

L'equip està format per Zuzanna Parcheta i Jordi Belda, estudiants del Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge al campus de Gandia; María Nela Pastuizaca, alumna del Doctorat en Estadística i Optimació, també de la UPV, i per Rubén Óscar Martínez, de la Universitat d'Alacant. Junts van desenvolupar l'aplicació Show Leap, una app basada en tecnologia 3D que detecta els gestos del llenguatge de signes de les persones sordes i els tradueix a llenguatge oral mitjançant un sintetitzador de veu.

"Es tracta d'un sistema que tradueix els gestos a llenguatge oral; d'aquesta forma, es poden trencar barreres comunicatives i contribuir a la integració de les persones sordes en molts àmbits socials, com ara en un treball de cara al públic", afirma Zuzanna Parcheta.

El projecte ha guanyat el primer premi Hack For Good, edició nacional, i també s'ha imposat en altres categories: Think Big Local, Think Big Global, Wayra, VideoLean i Projeggt. Segons conten els estudiants, la idea d'assistir a aquest esdeveniment va sorgir perquè volien posar-se a prova. Zuzanna i Jordi són companys de classe i Rubén va ser estudiant del campus de Gandia fins al curs passat. Una vegada a València, van conèixer María Nela i de seguida van decidir formar equip. La idea del projecte va sorgir de l'observació d'una necessitat no coberta i del coneixement de tecnologia que la podia resoldre.

Sistema amb Leap Motion

El sistema que han desenvolupat utilitza una càmera concebuda per als videojocs, anomenada Leap Motion, que capta els moviments realitzats en l'aire i els tradueix a gestos d'un personatge. Ells van aplicar aquesta capacitat tecnològica a la interpretació del llenguatge de signes: el sistema recull els moviments fets amb les mans, l'ordinador processa la informació i reprodueix oralment la paraula expressada.

Gràcies als premis rebuts i al reconeixement obtingut, els estudiants preveuen tenir un producte comercialitzable a la tardor, amb el suport de la Fundació Telefónica.

Notícia en UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%