Home UPV :: Profiles :: Press :: News from the web

Internacionalization

Changing your studies

One of the aims of the UPV is to step up international cooperation through exchange visits and collaboration agreements

Internationalization at UPV depends mainly on the Rectors's Office and partly on the Vice-Rectorate for Social Responsibility and Cooperation. The Rector's Office not only coordinates and promotes UPV's internationalization policy and international relations but also cooperation, learning, teaching and research with an international dimension. In addition to the accreditation in local and foreign languages the Rector's Office also promotes faculty and student participation in national and international exchange programmes.

The Vice-Rectorate for Social Responsibility and Cooperation coordinates the promotion of solidarity attitudes among the university community with less developed partners.

Several functional units provide guidance and support regarding foreign academics, researchers and students willing to share the international experience with UPV through short and long study periods, summer schools, teaching or research stays, international projects, and the like.

These four functional Units include:

• International Exchange Programmes Office (OPII)
    OPII coordinates the participation of our University in different Academic Exchange Programmes world-wide, facilitating students and UPV staff mobility.

• International Affairs Office (OAI)
    OAI promotes international academic cooperation projects (PCI, Erasmus Mundus, etc.) as well as training programmes and other joint academic initiatives in agreement with universities around the world.

• Language Centre (CDL)
    The Language Centre offers different services in the field of foreign languages to the whole university community.

• Centre for Development Cooperation (CCD)
    The CCD promotes collaboration and participation of UPV in development projects with NGOs, Universities and International Organisations.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Noticias destacadas

Proyectos REMDE y DEBIO Proyectos REMDE y DEBIO
La UPV demuestra la usabilidad de los humanos virtuales en su camino hacia el reconocimiento automático de síntomas depresivos
"El exilio del 39 en el cómic. Viñetas en la frontera" "El exilio del 39 en el cómic. Viñetas en la frontera"
Obras gráficas de creadores como Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, se convierten en poderosas herramientas para la transmisión de silenciadas historias de exilio
Según la ONU, el acoso sexual en los espacios públicos es un problema cotidiano al que se enfrentan mujeres y niñas en todos los países del mundo
Nueva edición del CHALLENGE STEAM en la UPV Nueva edición del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretende acercar al alumnado infantil y juvenil al apasionante mundo de la programación, la robótica, la impresión 3D, etc.
Un año de récord Un año de récord
La UPV ingresó 116 millones de euros en 2023 gracias a su actividad en I+D+I, la cifra más alta de su historia
El Santuario y Torrecilla El Santuario y Torrecilla
La UPV lleva la electricidad a dos aldeas de Honduras construyendo plantas solares fotovoltaicas y capacitando a la población local