Ciència i discapacitat

El dijous 22 de març, a les 17 h, el campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València organitza a la Universitat Jaume I de Castelló el seminari La ciència i la innovació des de i per a persones amb discapacitat.



Aquesta acció forma part del projecte Telegrafies: trencant barreres, impulsat des del campus de Gandia de la UPV, amb la col·laboració de la Fundació Isonomia de l'UJI. Aquest projecte, que està finançat per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), dependent del Ministeri d'Economia i Competitivitat, té entre els seus objectius acostar la divulgació científica a col·lectius que no solen tenir un accés fàcil a aquest tipus d'accions.


El seminari, dirigit a estudiants universitaris i persones amb discapacitat funcional física, inclou una conferència i una taula redona. En la conferència-taller titulada "Les xarxes socials: una nova oportunitat", Luis López Cuenca, titulat per la Universitat Politècnica de València i especialista en mitjans socials (Social Media), explicarà les noves potencialitats que ofereixen les xarxes socials a les persones amb diversitat funcional.


A més, en la taula redona que dóna títol al seminari participaran: Pilar Furió, titulada en Turisme per la Universitat de València i autora de la web de turisme accessible yotambienviajo.com; Marta Senent, titulada en Humanitats per la Universitat Jaume I de Castelló, directora de l'editorial ACEN i investigadora en matèria de diversitat funcional, i Ismael Llorens, membre del Foro de Vida Independiente y Divertad.


En el col·loqui es reflexionarà sobre la necessitat que les persones amb diversitat funcional participen en els processos de creació científica i innovació social, de manera que puguen contribuir a la construcció d'un món en el qual totes les persones desenvolupen el seu potencial.


A més, el campus de Gandia de la UPV i la Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I de Castelló organitzen a la província de Castelló altres activitats dirigides a col·lectius tradicionalment exclosos dels circuits de divulgació científica, de poblacions xicotetes i apartades dels grans nuclis urbans, i a persones recloses en institucions penitenciàries.


Una selecció de les activitats de divulgació científica dutes a terme en el marc d'aquest projecte es recull en la secció "Trencant barreres" del programa de televisió Telegrafies, realitzat per estudiants del campus de Gandia de la UPV i que s'emet en la televisió de la Universitat Politècnica de València i en Telesafor.com. La difusió del programa també es fa a través de les xarxes socials i de la web que pots trobar en l'enllaç següent.


Més informació


Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share


Notícies destacades


Gaza: el genocidi continua Gaza: el genocidi continua
Periodistes i associacions humanitàries denuncien a la UPV la violació sistemàtica del dret internacional, flagrant i políticament tolerada, en una barbàrie que continua massacrant la població palestina
La teua opinió és important La teua opinió és important
Valora la teua satisfacció amb els serveis prestats per la UPV emplenant l'enquesta del programa Pegasus abans del 22 de març
Emplea 2026 Emplea 2026
Obertes les inscripcions per a la quarta edició del programa de mentoria per a alumnes i titulades de la UPV
Finalitza la missió Finalitza la missió
Origin, el coet de Faraday Rocketry UPV, aconsegueix la separació d'etapes que volien testar
Talent Arena 2026 en la UPV Talent Arena 2026 en la UPV
L'ETSET i l'iTEAM porten a València la presentació del major esdeveniment europeu de talent digital
Un mural en homenatge al gremi d'artistes fallers Un mural en homenatge al gremi d'artistes fallers
Obra d'Andreu Meseguer i Sofía Delgado, està inspirat en ninots guanyadors del concurs UPV "La Ciència a les Falles"


Contacta amb nosaltres

Envia'ns un suggeriment, una queixa o una felicitació. Consulta'ns directament els teus dubtes. Evita desplaçaments i esperes