Projecte Mòbil inclusiu

Un equip de la UPV i la BUPT de la Xina desenvolupa noves aplis per a facilitar l'aprenentatge a persones amb diversitat funcional

[ 13/05/2024 ]

Un equip de professors i investigadors de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de la Universitat Politècnica de València (UPV) i estudiants de la Universitat de Correus i Telecomunicacions de Pequín (BUPT) de la Xina ha dissenyat i implementat noves aplicacions (app) de realitat virtual i augmentada per a facilitar l'aprenentatge a persones amb diversitat funcional.

Porten a cap el projecte de col·laboració amb el Centre Ocupacional per a Persones amb Diversitat Funcional La Torre de València, i posen a la seua disposició les diferents aplicacions desenvolupades.

“Resulta innegable que vivim en una realitat cada vegada més digital. Amb aquestes aplicacions, volem ajudar a l'aprenentatge, autonomia i creativitat de les persones amb diversitat funcional”, destaca Carlos Hernández Franco, professor de l’ETSE de Telecomunicació i investigador de l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia (iTEAM) de la UPV.

Totes dues aplicacions, dissenyades per a mòbils i/o tauletes en entorn Android, combinen la informació tipus text, amb pictogrames, amb la finalitat de fer-ne possible l’ús per qualsevol usuari del centre ocupacional.

Major autonomia i autoestima

L'apli de realitat virtual converteix aquesta tecnologia els entorns on les persones amb diversitat funcional del centre ocupacional desenvolupen les seues activitats. L'equip de la UPV i la BUPT n’ha virtualitzat els diferents elements, des de prestatgeries i taules fins a cadires, portes, etc.; també ha convertit en RV les eines pròpies que utilitzen, com ara tisores, llapis, gomes, folis, etc., així com les activitats que realitzen en aquest entorn. “Amb tot això, aquesta aplicació els permet una major autonomia i afavoreix, a més, un increment de l'autoestima”, explica Hernández Franco.

Així mateix, els professionals que exerceixen les seues funcions al centre ocupacional veuen en aquesta proposta tecnològica una eina de suport per a la dinamització dels processos d'aprenentatge dels usuaris d'aquest.

D'altra banda, l'apli de realitat augmentada facilita l'aprenentatge del maneig d'eines, la forma en què s'ha de realitzar una determinada tasca, etc.

El desenvolupament d'aquestes aplicacions s'emmarca, a més, dins del projecte Mòbil inclusiu, que compta amb la col·laboració de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

Notícies destacades

2024 THE Impact Rankings 2024 THE Impact Rankings
Times Higher Education reconeix la UPV entre les 200 universitats amb major impacte social i econòmic del món
I Certamen de Monòlegs Científics UPV I Certamen de Monòlegs Científics UPV