XVII Premis Idees UPV

Els projectes guanyadors han sigut seleccionats per la seua trajectòria, innovació, estratègia de negoci i contribució a l'entorn

[ 28/11/2023 ]

La UPV s'ha vestit de gala per a celebrar la XVII edició dels Premis organitzats per IdeesUPV, l'òrgan impulsor i gestor d'iniciatives empresarials nascudes a la Universitat Politècnica de València (UPV). En les quatre categories que hi ha, els projectes han sigut seleccionats per la seua trajectòria, innovació, estratègia de negoci i contribució a l'entorn.

En la seua intervenció, el vicerector de la UPV Alberto Conejero ha emfatitzat la capacitat de la Universitat per a fomentar el naixement d'empreses innovadores: “Celebrem emprenedories que, fruit de l'esforç i la perseverança, han aconseguit escalar i convertir-se en importants empreses. Aquests projectes s'han gestat a la mateixa Universitat, en un entorn potent, on desenvolupar aquestes idees i, a més, trobar un capital humà que puga convertir-les en realitat. És per això que l'emprenedoria universitària és tan important i amb aquests premis volem posar-la en valor i reconèixer-la”.

La cerimònia ha començat amb el lliurament de Guardons Honorífics 2023, reconeixement a persones que han assolit una repercussió en la societat. En aquesta edició, el premi a la Trajectòria Empresarial ha sigut per a la companyia Digital Sun, un estudi que crea videojocs i que, amb la seua proposta Moonlighter, ha aconseguit un èxit mundial. El projecte va començar en 2013 amb només dues persones; avui dia compta amb un nombrós equip multidisciplinari, en gran part persones titulades per la UPV.

El Reconeixement Ambaixador de la UPV ha sigut per a Joaquín Costa, enginyer en Telecomunicacions per la UPV, CEO i cofundador del Grup CASFID, empresa que lidera el 80% del mercat de festivals de renom amb les seues polseres intel·ligents. “Aquest guardó em genera especial il·lusió, perquè la UPV m'ha forjat com soc avui dia”, ha afirmat.

Premis

El Premi Dona Emprenedora reconeix a empreses on la participació de dones de la UPV és del 50% o més, i en les quals el lideratge de l'empresa l'ostenta una dona de la UPV que és sòcia de l'empresa. Vardier Brand SL, especialitzada en la creació de peces de roba plegables com a jaquetes, impermeables o samarretes, ha sigut la premiada en aquesta ocasió.

En la categoria Lean, destinada a empreses constituïdes a partir de l'1 de gener del 2020 o amb una facturació de més de 30.000 €, s'han atorgat tres guardons. El primer per a EBHealth3, el segon per a Enerlind SL i el tercer per a Tweenvest SL.

El premi Spin-Off, per a projectes promoguts per personal de la UPV a partir de l'activitat de recerca universitària, ha sigut per a Solver Machine Learning SL, que desenvolupa solucions d'intel·ligència artificial per a la previsió de demanda en sectors com la venda al detall o els serveis jurídics digitals.

Finalment, s'han lliurat els premis de la categoria Avança, per a companyies amb activitat econòmica i constituïdes abans del 31 de desembre del 2019 o amb un volum de facturació major a 30.000 €. En aquesta ocasió, el gran premi de la nit l'ha obtingut Imperia SCM. El segon lloc ha sigut per a l'empresa La Tienda del Apicultor, SL; Exponentia ha rebut el tercer premi.

Nature Research Highlight Nature Research Highlight
Un estudi liderat per la UPV detecta la major fugida de metà registrada en un pou petrolífer
Ajudes menjador Ajudes menjador
Oberta, fins al 6 de setembre, la fase 1 del termini de sol·licituds d'ajudes per a cobrir el menú del dia per al curs 2024-2025