RSMA de les PAU

Murmuris, tos nervioses, el so del bolígraf sobre el paper, alguna cadira en moviment... si vols experimentar des de dins les PAU, submergeix-te en la banda sonora d'un examen real

[ 19/05/2023 ]

Si t'inquieta saber com serà l'experiència d'un examen de les proves d'accés a la universitat (PAU), ací pots escoltar una RSMA (ASMR en anglès) que t'ajuda a anticipar-te a aquell moment. El terme RSMA (resposta sensorial meridiana autònoma) és una sigla que fa referència a la sensació de formigueig en la pell –un lleu esborronament que comença en el cuir cabellut i arriba fins a la columna– associada a l'escolta de sons.

És possible que l'RSMA gravada a les PAU extraordinàries del 2022 al campus de Vera no arribe a produir l'agradable pessigolleig que prometen les clàssiques RSMA de murmuris suaus i veus amanyagadores. Però, sens dubte, ajudarà els prop de 22.000 estudiants que s’han convocat a les PAU de la Comunitat Valenciana 2023 a posar-se en la situació d’allò que es trobaran.

De fet, en l'àudio es poden escoltar tot tipus de sons i cruixits: des de les instruccions de la professora a l'inici i al final de la prova, fins al delicat repicament del seu calçat en passejar-se entre les taules, passant pel silenci total quan arranca el cronòmetre, les consultes en veu baixa, les tos nervioses, el tancament de la cremallera de les motxilles i estotjos o el carrisqueig contingut d'una cadira que s'arrossega… En total, una hora i 33 minuts d'àudio real.

Si t'examines a les PAU de juny o de juliol, potser vols usar aquesta banda sonora per a estudiar, concentrar-te millor, aprofitar cada hora, augmentar l'exigència i millorar el rendiment. I no oblides tampoc la resta de recomanacions per a superar de la millor forma aquest moment: dormir bé, fer pauses, practicar exercici, eliminar elements que distraguen, no mesclar assignatures, controlar els pensaments i automotivar-se.

Finalment, recorda que, objectivament, tot eixirà bé. L'estadística està de part teua: el 97,79% dels estudiants que es presentaren a la PAU 2022 van aprovar els exàmens, un percentatge molt similar al de les convocatòries anteriors.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC