Rànquing 'El Mundo'

La UPV, millor universitat d'Espanya per a estudiar Biotecnologia, Belles Arts, i Ciència i Tecnologia dels Aliments

[ 19/05/2022 ]

a Universitat Politècnica de València (UPV) és, segons el Rànquing 2022 de les 50 titulacions més demandades que publica el diari El Mundo, la millor universitat d'Espanya per a estudiar Biotecnologia, Belles Arts i Ciència i Tecnologia dels Aliments.

A més, la UPV és la segona universitat més destacada del país per a cursar estudis d'Arquitectura, Edificació, Enginyeria Agrícola i Enginyeria Química, i la tercera en Enginyeria Civil, Enginyeria de Tecnologies Industrials, Enginyeria Mecànica i Enginyeria de Tecnologies de Telecomunicació.

La UPV, principal alternativa al domini de l'eix Madrid-Barcelona

Globalment, la UPV és la principal alternativa al domini nacional de l'eix Madrid-Barcelona. No en va, la institució actualment dirigida per José E. Capilla és la cinquena universitat amb major presència en el rànquing, només per davall de quatre pertanyents a citat eix, a més de ser la primera politècnica d'Espanya en aquest àmbit.

En concret, en una classificació que inclou les 5 universitats més sol·licitades de les 50 titulacions més demandades, la UPV apareix en un total de 13 graus, afegint als 11 anteriors (3 primers, 4 segons i 4 tercers llocs) la quarta posició nacional, tant en Enginyeria Elèctrica com en Enginyeria Informàtica.

Quasi el doble de ‘presències’ que la resta d’universitats valencianes juntes

A nivell autonòmic, el lideratge de la UPV no admet discussió. No en va, els seus resultats quadrupliquen els de la següent universitat valenciana amb major presència en el rànquing, la Universitat d'Alacant, amb 3 graus.

De fet, les 13 presències de la UPV en el rànquing suposen quasi el doble de la suma de totes les de les altres universitats valencianes juntes (7): Universitat d'Alacant (3), Universitat de València (2), Universitat Jaume I (1) i Universitat Miguel Hernández (1).

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla