Especial Hyperloop - Dia 3

Hyperloop UPV supera algunes proves més en un dia tranquil que precedeix a les jornades més complicades de la competició

[ 17/07/2019 ]

El recinte en el qual transcorre la Hyperloop Pod Competition 2019 és un gran pàrquing que SpaceX utilitza durant tot l'any per a magatzematge i que es neteja per complet per a l'esdeveniment. Des de la porta d'entrada s'observen les xicotetes carpes blanques, dues per participant, on els conjunts universitaris treballen sense descans de 9 a 17 hores cada jornada que dura la competició.

És fàcil arribar al lloc aquests dies. En primer lloc, perquè quan estàs a prop sempre hi ha algun grup de joves amb samarretes, del mateix color i amb el logo de la seua universitat d'origen, dirigint-se cap a ell. En segon lloc, perquè es troba just al final de l'avinguda Jack Northrop, on es troba el tub de buit de SpaceX i que pot veure's fàcilment en Google Maps.

En una de les carpes hi ha un ventilador industrial que algun espavilat equip ha portat per a alleujar la calor sufocant. També hi ha algunes buides: la gran pressió del repte fa que alguns classificats no puguen assistir finalment en fallar-li la logística o qualsevol altra peça de les mil que cal tenir en compte per a acudir reeixidament a Los Angeles.

Un dimarts tranquil en una enrevessada competició

El dimarts, el conjunt Hyperloop UPV supera a primera hora del matí l'últim dels test de l'avaluació de Battery Inspection, la qual cosa els autoritza a encendre la bateria del prototip en qualsevol moment. A continuació, presenten els procediments per a superar la prova següent i reben algunes recomanacions per a millorar-los. Tots es posen a la feina amb l'objectiu de sol·licitar una nova revisió abans que finalitze el dia.

La Hyperloop Pod Competition és complexa des de la perspectiva del visitant, al qual tot li sembla un galimaties d'assajos, avaluacions i advisors. Tot es resumeix, no obstant això, a aprovar les 10 avaluacions -compostes al seu torn per xicotets test- que donen accés a l'onzena: el llançament del prototip en el tub de buit.

Salvar algunes proves més específiques, com la Battery Inspection o la Mechanical Fit Check, és requisit indispensable per a accedir a altres més globals com el Functional Test, però no existeix un únic camí a l'hora de superar-les. De fet, l'estratègia per a decidir quines avaluacions certificar abans és essencial en la batalla per aconseguir el tub, ja que l'equipament requerit per a això -present en el recinte- té una disponibilitat molt limitada.

Un equip pot preferir intentar superar les avaluacions optant per les número 1, 4, 3, 2 i 5 en aqueix ordre, mentre que un altre pot optar per 4, 1, 2, 3 i 5. No obstant això, el test en la cambra de buit pot durar prop de dues hores per participant. Si es té en compte que hi ha dues dotzenes de formacions i a penes 50 hores de competició abans del diumenge, els comptes estan clars (i molt justes). Arribar prompte a determinat equipament per a evitar pauses o cues es converteix en una guerra estratègica entre directors d'equip.

Dos polsims de dificultat afegides

Per si tot això fóra poc, dos ingredients s'afigen a aquesta complicada recepta. El primer és la disponibilitat dels advisors, els enginyers que realitzen les avaluacions. Els participants han de sol·licitar-los que els visiten, però disposen de poc temps i molts prototips que atendre. A més, si per casualitat no està tot preparat quan un revisor sol·licitat apareix de forma sobtada, el prototip passa al final de la cua de revisions i es perd un preciós temps.

El segon és que cada prova a valorar té una part prèvia: l'aprovació dels procediments. Això implica que abans si més no de poder intentar superar un test, la manera en la qual serà executat -redactada al detall en paper- ha de ser aprovada per l'equip d'enginyers de SpaceX. Aquesta fase prèvia és tan minuciosa i meticulosa que fins i tot és necessària la validació del procediment per a traure el prototip de la seua caixa de transport o desplaçar-lo fins a la carpa.

24 hores al dia

Les proves del desafiament determinen tota l'organització i funcionament del conjunt Hyperloop UPV. Cada grup de treball (propulsió, estructures, energia...) s'encarrega dels assajos específics del seu àmbit i són les persones que es troben en el recinte durant aqueixa avaluació.

De la mateixa manera, si determinat dia no has hagut de certificar cap test vinculat a la teua àrea és molt probable que la pròxima jornada sí que et toque algun, per la qual cosa quan el prototip torna a la casa, a partir de les 17 hores, és el teu torn per a treballar a fons fins a altes hores de la matinada a fi de tenir-ho tot preparat per al matí següent.

Les hores del dimarts s'extingeixen i l'equip Hyperloop UPV no realitza més avaluacions; la nova revisió no ha arribat finalment. Avui dimecres intentaran superar alguns test relacionats amb aviònica, per la qual cosa els membres d'aqueixa secció han passat la nit en blanc. En la competició es respira la calma que precedeix a la tempesta: a partir d'avui, comencen les proves més complicades. El més difícil encara.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla