Responsabilitat en l’ús del certificat d’empleat públic

En el procés d’emissió d’un Certificat d’Empleat públic se sol·licita la signatura d’un contracte en el qual el titular propietari del certificat signa dos exemplars de la sol·licitud: un per a l’Autoritat de Registre i un altre per a ell mateix.

Aquest contracte és un requisit per a establir la relació entre el titular i la FNMT on s’especifiquen les condicions d’utilització del certificat. En l’anvers d’aquest document apareixen les citades condicions.

A manera de resum, les responsabilitats del propietari d’un Certificat d’Empleat públic són les següents:

  • Usar el Certificat d’Empleat públic únicament en l’àmbit professional.
  • Realitzar un ús adequat del Certificat sobre la base de les competències i facultats atribuïdes pel càrrec, lloc de treball o ocupació com a Personal de la Universitat.
  • No utilitzar el certificat quan algun de les dades referides al càrrec, lloc de treball, ocupació o qualsevol altre siga inexacte o incorrecte o no reflectisca o caracteritze la seua relació amb la Universitat Politècnica de València o, existisquen raons de seguretat que així ho aconsellen.
  • Comunicar a l’Oficina de Registre, la pèrdua, extraviament, o sospita d’això, del Certificat del qual és usuari i custodi, amb la finalitat d’iniciar, en el seu cas, els tràmits de la seua revocació.
  • Sol·licitar la revocació del Certificat d’Empleat públic en els casos especificats en l’apartat “Revocació del Certificat”.

La informació més detallada sobre els termes i condicions d’ús, la declaració de Pràctiques i Polítiques de Certificació de la FNMT està disponible en els següents enllaços:

Termes i condicions

https://www.sede.fnmt.gob.es/dpcs/acsp

Declaració de Pràctiques de Certificació

https://www.sede.fnmt.gob.es/dpcs

Pràctiques i Polítiques de Certificació AC Sector Públic

https://www.sede.fnmt.gob.es/dpcs/acsp

Límits d’ús del certificat

L’acceptació dels certificats es produeix en el moment de la signatura del contracte d’emissió pel titular.

Els certificats d’empleat delimiten el seu àmbit d’actuació a les gestions pròpies de les Administracions Públiques quan aquestes l’admeten.

De manera general, no s’utilitzaran els certificats i les claus associades per a fins diferents dels especificats en l’apartat anterior.

No es podran utilitzar els certificats una vegada aconseguida la seua data de caducitat ni quan hagen sigut revocats.

Els certificats seran revocats quan els empleats deixen de prestar els seus serveis a la Universitat Politècnica de València.

Obligacions dels subscriptors

Són obligacions dels subscriptors/titulars dels certificats:

  • Subministrar a les Autoritats de Registre informació exacta, completa i veraç en relació amb les dades sol·licitades en els processos del cicle de vida dels certificats.
  • Notificar qualsevol modificació posterior de les dades subministrades.
  • Conèixer i acceptar les condicions d’emissió i d’utilització dels certificats establides en la DPC i en les polítiques respectives.
  • No utilitzar els certificats quan haja expirat el seu període de validesa o quan aquest haja sigut revocat.
  • Protegir les seues claus privades prenent les precaucions oportunes per a evitar la pèrdua, revelació o ús no autoritzat.
  • Comunicar a l’Oficina de Registre de la UPV qualsevol mal funcionament dels certificats o qualsevol compromís de les claus.