Guia bàsica per a l’obtenció del certificat electrònic d’empleat públic

La Universitat Politècnica de València ha formalitzat un acord amb la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre – Real Casa de la Moneda (FNMT-RCM) per a l’emissió de certificats d’empleat públic al seu personal.

El Certificat Electrònic d’Empleat públic és un document digital, emès per la FNMT, que permet als empleats públics identificar-se i signar documents electrònicament amb validesa jurídica, en l’àmbit de les seues competències.

Aquesta guia descriu els passos necessaris per a obtenir un certificat electrònic d’empleat públic emès per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) a través de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Disposa de tota la informació de forma ampliada en la web del Servei d’Administració Electrònica i Transparència.


Què és i per a què serveix?

El certificat permet:

  • Identificació segura: Facilita l’accés a plataformes digitals de l’Administració Pública de manera segura.
  • Signatura digital de documents oficials: Proporciona una signatura electrònica amb validesa jurídica equivalent a la signatura manuscrita.

Qui pot sol·licitar-ho?

Aquest certificat està dirigit a empleats públics en actiu de la Universitat Politècnica de València (UPV). Està destinat als qui, en l’exercici de les seues funcions, necessiten autenticar-se i signar documents en un entorn digital.

1. Configuració Prèvia

Abans de començar el procés de sol·licitud, és necessari preparar l’equip amb el programari adequat:

  • Instal·le el programari necessari des de aquest enllaç.
  • Descarregue i instal·le autofirma des d’ací.

IMPORTANT: Assegure’s de realitzar tots els passos des del mateix ordinador, navegador i usuari durant tot el procés. No formate ni reinstal·le el sistema operatiu durant el procés des de la sol·licitud fins a l’obtenció del certificat.

2. Sol·licitud del certificat electrònic d’empleat públic

Per a sol·licitar el certificat, seguisca aquests passos:

  • Accedisca al formulari de sol·licitud en la web de la FNMT.
  • Complete la sol·licitud proporcionant les següents dades:
    • NIF/NIE: Número d’identificació fiscal.
    • Primer cognom: Introduïsca el primer cognom tal com apareix en el seu document d’identitat.
    • NIF de l’organisme: En el cas de la UPV, aquest número és Q4618002B.
    • Correu institucional: Utilitze la seua adreça de correu electrònic de la UPV.
  • Establisca una contrasenya segura, la qual serà necessària per a la descàrrega i futures instal·lacions.

IMPORTANT: Si oblida la contrasenya, no podrà descarregar posteriorment el certificat.

  • Després de completar la sol·licitud, rebrà un codi de sol·licitud per correu electrònic. Guarde-ho, ja que ho necessitarà en el següent pas.

3. Acreditació d’Identitat en l’oficina de registre

Aquest pas és obligatori per a garantir l’autenticitat del sol·licitant:

  • Sol·licite una cita en l’Oficina de Registre a través de aquest enllaç.
  • En la data i hora de la seua cita acudisca personalment a l’oficina de registre amb la següent documentació:
    • DNI/NIE en vigor.
    • Codi de sol·licitud rebut en el correu electrònic.
  • Una vegada tramitada l’emissió del certificat electrònic d’empleat públic per part del personal habilitat de l’Oficina de Registre, haurà de signar, per duplicat, el contracte que regula l’ús del certificat i que li proporcionarà l’Oficina de Registre. Rebrà una còpia, mentre que una altra quedarà arxivada en l’Oficina de Registre.

4. Descàrrega i instal·lació del certificat

Després de la verificació d’identitat, el certificat estarà disponible per a la seua descàrrega:

  • Després de l’acreditació d’identitat, espere a rebre el correu electrònic de FNMT per a procedir a la seua descàrrega.
  • Accedisca al portal de descàrrega.
  • Introduïsca les següents dades:
  • NIF de l’organisme subscriptor. En el cas de la UPV, aquest número és Q4618002B
  • Codi de sol·licitud.
  • Contrasenya establida durant el procés de sol·licitud del certificat.
  • Una vegada descarregat, instal·le el certificat en el seu equip i realitze una còpia de seguretat.

En descarregar el certificat, aquest s’instal·la automàticament en l’ordinador.

Si durant el procés va seleccionar “realitzar una còpia de seguretat” es descarregarà una còpia del certificat en un arxiu amb extensió .p12 en la carpeta que tinga definida per defecte per a les descàrregues. La contrasenya per a la instal·lació d’aquest certificat és la que va definir al principi del procés.

Disposa d’instruccions detallades per a la instal·lació, verificació, exportació i eliminació del certificat electrònic en Gestió del certificat electrònic.

5. Renovació del certificat

Els certificats tenen una validesa màxima de 3 anys.

La renovació del Certificat d’Empleat públic es realitza sempre emetent noves claus, de manera que el procés és el mateix que el seguit per a la obtenció d’un certificat nou.

6. Revocació del certificat

En cas de pèrdua, robatori o cessament en el lloc de treball, és necessari revocar el certificat.

La sol·licitud de revocació s’ha de realitzar a través del sistema poli[Consulta]

poli[Consulta] -> Identificar-se -> poli[Consulta]-SAET -> Administració electrònica -> Certificat d’Empleat públic de la FNMT-RCM

o accedint directament des de aquest enllaç, i indicant en el formulari:

  • Assumpte: Sol·licitud de Revocació del Certificat d’Empleat públic
  • Missatge: Ha d’incloure la següent informació:
    • Nom i cognoms
    • DNI.
    • Número de sèrie del certificat.
    • Motius de sol·licitud de revocació.

6. Contacte i més informació

Servei d’Administració Electrònica i Transparència. Oficina de Registre

Per a més detalls, consulte la web de la FNMT-RCM

Ús i Suport: Per a qualsevol dubte sobre la seua instal·lació i ús, pot contactar amb el Centre d’Atenció a l’Usuari de la Universitat Politècnica de València. Accedisca des d’ací