La sol·licitud del certificat electrònic d’empleat públic es realitza en la pròpia web de la FNMT

Abans de realitzar aquest pas és necessari instal·lar el programari indicat en el pas Configuració prèvia.
Recorda que has de realitzar tot el procés per a l’obtenció del certificat en el mateix ordinador i amb el mateix navegador.
En aquest segon pas s’han d’emplenar les següents dades:
- Núm. DEL DOCUMENT D’IDENTIFICACIÓ: NIF o NIE de la persona sol·licitant, amb un màxim de 9 caràcters que només han d’incloure els números i lletres de document d’identificació.
- PRIMER COGNOM: Primer cognom de la persona interessada
- NIF ORGANISME SUBSCRIPTOR: El NIF de la Universitat Politècnica de València és Q4618002B
- CORREU ELECTRÒNIC: Correu electrònic institucional de la UPV de la persona interessada
- Confirme ací el seu CORREU ELECTRÒNIC: Repetir el correu electrònic anterior
Abans de “Enviar la petició” hem de punxar en l’enllaç de “Pulse aquí para consultar y aceptar las condiciones de expedición del certificado”.

Llisquem el scroll fins baix per a poder chequear “Acepto las condiciones de expedición”.

Es prem “Enviar petición”.

Els certificats electrònics d’empleat públic que es generen en la UPV són certificats en programari (fitxers amb extensió .p12).
Quan pregunte si s’utilitzarà una targeta intel·ligent FNMT ha de seleccionar-se “No”.

A continuació, cal establir una contrasenya que s’utilitzarà per a descarregar el certificat i en posteriors instal·lacions de la còpia de seguretat del certificat.
IMPORTANT:
Aquesta contrasenya serà la que s’utilitzarà posteriorment per a descarregar el certificat i per a instal·lar la còpia de seguretat del certificat en qualsevol ordinador.
Ha de ser una contrasenya robusta, però alhora que siga fàcil recordar.
Si oblidem la contrasenya abans de descarregar el certificat no serà possible realitzar la seua descàrrega des de FNMT-RCM.
Si una vegada descarregat i instal·lat el certificat oblidem la contrasenya, podrem continuar utilitzant el certificat en els ordinadors on estiga instal·lat, però no podrem instal·lar la còpia de seguretat en cap altre ordinador.

Si la sol·licitud s’ha processat correctament es mostrarà un missatge en la pròpia pàgina de sol·licitud del certificat, mostrant les dades introduïdes i indicant els següents passos.

Després de realitzar això, es rebrà un correu electrònic en l’adreça de correu que s’haja indicat durant el procés de sol·licitud, amb un codi de nou dígits (Codi de sol·licitud) que es necessitarà en el pas “Acreditar la Identitat” i posteriorment per a descarregar el certificat.
