TEX4IRAS

Teixits fotodinámicamente actius per a prevenir les infeccions relacionades amb l’assistència sanitària.

GRUP

GIITEX (Grup Gestió Integral de la Indústria Tèxtil.) +info

PARTICIPANTS

UPV (GIITEX Grup Gestió Integral en la Indústria tèxtil; ITQ: Institut de Tecnologia Química; IAM: Institut Agroforestal del Mediterrani). Pascual i Bernabeu S.A., Mila Rosa S.L., Institut d’Investigació Sanitària la Fe.

DATA INICI

01/03/2021

DATA FINAL

30/09/2023

OBJECTIU

El objectiu principal del projecte és el desenvolupament de diferents teixits amb activitat antimicrobiana enfront de bacteris, virus i fongs, per a ser usats en l’àmbit hospitalari i, de forma més general, en l’assistencial, com a estratègia de prevenció de les infeccions relacionades amb l’assistència sanitària (infeccions nosocomials).

Es pretén, amb l’ús d’aquests teixits, protegir tant els pacients com als professionals del sector sanitari eliminant el risc d’infecció a través dels tèxtils d’ús hospitalari contaminats. La característica antimicrobiana dels teixits deriva de l’ús d’una tecnologia basada en la inactivació fotodinámica dels microorganismes.

FINANÇAMENT

El projecte TEX4IRAS és finançat per l’Agència Valenciana de la Innovació.