REFASHIONIZED

GRUP

GIITEX (Grup Gestió Integral de la Indústria Tèxtil.) +info

PARTICIPANTS

JKPEV, KAINOTOMIA, CATWALK, LOTTOZERO, CELLOCK, Universitat Politècnica de València

DATA INICI

01/06/2023

DATA FINAL

31/05/2025

OBJECTIU

El projecte pretén formar les actituds i comportaments dels joves davant el canvi climàtic i els models de consum de moda sostenible, al mateix temps que promou els valors i la història d’Europa mitjançant l’ensenyament de la història de la moda en el segle XX i la seua evolució en el segle XXI.

Els resultats del projecte REFASHIONIZED:

La creació del Racó del Formador que proporcionarà una àmplia gamma de recursos d’aprenentatge i formació per a educadors. Aquest resultat consistirà en:

• El “Quadern d’història de la moda” que abastarà les principals èpoques de la història de la moda.
  • El “Quadern de moda sostenible” se centrarà en les repercussions mediambientals de la indústria de la moda en l’actualitat, les mesures de protecció que s’estan adoptant i les necessitats futures que han d’abordar-se.
  • S’elaborarà un conjunt d’eines perquè els formadors aprenguen a ensenyar als joves formes pràctiques de reutilitzar la roba vella.

Es crearà El Racó de l’Estudiant, que inclou:

• Un “Curs en línia” les principals èpoques de la història de la moda i sobre l’impacte mediambiental de la indústria de la moda i les mesures de conservació que s’estan aplicant en l’actualitat.
  • “Glossari de moda sostenible” en forma de joc interactiu per a la comprensió de la moda sostenible.
  • Una guia “Com crear el teu propi portafolio” donarà als joves pautes senzilles sobre com crear i presentar un portafolio.
  • Jocs interactius sobre la sostenibilitat, com el disseny, la producció, el proveïment, els residus i la tintura.
  • 10 vídeos curts amb exemples senzills de com transformar teixits usats en noves peces.

FINANÇAMENT

El projecte REFASHIONIZED ha sigut finançat amb el suport de la Comissió Europea a través del programa Erasmus + (Project Number: 2022-2-DE04-KA220-YOU-000101981).