La Xarxa Vives d’Universitats, per mitjà de la Universitat Politècnica de València, organitza la XXVII Trobada del Voluntariat Lingüístic Universitari https://www.vives.org/forum-vives/xxvii-trobada-del-voluntariat-linguistic-universitari/ , que tindrà lloc del 27 al 29 de març de 2026 al Campus d’Alcoi de la UPV, en el marc de la Jornada de Sociolingüística d’Alcoi ( www.sociolinguistica.eu).
La Trobada del Voluntariat Lingüístic te com a objectiu impulsar la participació dels voluntàries i els voluntaris lingüístics en la jornada de debat sobre l’ús del valencià i alhora impulsar la formació del Voluntariat Lingüístic Universitari, dinamitzar-l’i enfortir els vincles entre els persones que hi participen.
Durant aquest cap de setmana, mitjançant ponències, tallers, excursions i jocs, s’aprofundirà en la situació actual del valencià i els estratègies per a impulsar-ne l’ús.
REQUISITS PER A PARTICIPAR EN LA TROBADA
- ser majors d’edat en una data anterior a la Trobada
- estar o haver estat membres del Voluntariat Lingüístic a qualsevol dels universitats de la Xarxa Vives
- preinscriure’s a la Trobada de Primavera del Voluntariat Lingüístic i tenir el vistiplau de la universitat de pertinença
- acceptar els “Obligacions dels persones participants”
- matricular-s’a la XXIX Jornada de Sociolingüística d’Alcoi ( www.sociolinguistica.eu)
PROCEDIMENT PER A LA PREINSCRIPCIÓ: per mitjà del formulari Preinscripció a la XXVII Trobada del Voluntariat Lingüístic Universitari de la Xarxa Vives d’Universitats.
TERMINI DE PREINSCRIPCIÓ: 22 de febrer
ADMISSIÓ: Una vegada realitzada la preinscripció, és rebrà un correu electrònic d’admissió o no a la Trobada. I caldrà matricular-s’a la Jornada de Sociolingüística d’Alcoi ( www.sociolinguistica.eu > inscripció 2026) i pagar 20 euros, que és el cost de la Jornada per a l’estudiantat.
PROGRAMA COMPLET (allotjament, desplaçament, etc.) de la Trobada del Voluntariat Lingüístic en el següent enllaç.
APORTACIÓ DELS MEMBRES DEL VOLUNTARIAT LINGÜÍSTIC: El Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la UPV és farà càrrec d’una part dels despeses (transport, allotjament i àpats). Així, només caldrà abonar la matrícula a la Jornada de Sociolingüística d’Alcoi.
ORGANITZEN: Xarxa Vives d’Universitats i Universitat Politècnica de València. Servei de Promoció i Normalització Lingüística
COL·LABOREN:Universitat de València. Servei de Llengües i Política Lingüística i Universitat d’Alacant. Servei de Llengües
AMB EL SUPORT DE LA GENERALITAT VALENCIANA