La Universitat Politècnica de València (UPV) ha reconegut al professor David Juárez Varón, del Departament d’Enginyeria Mecànica i de Materials del Campus d’Alcoi, amb un Premi en la Convocatòria de Docència en Xarxa 2024-2025. Aquest guardó distingeix la seua destacada labor en el desenvolupament de recursos educatius oberts i de qualitat dins de l’ecosistema digital de la universitat.
El professor Juárez ha sigut premiat pel seu treball en el MOOC sobre Neuromarketing, disponible en la plataforma edX.
Un curs per a entendre com pensa el consumidor
El MOOC —sigles en anglès de Massive Open En línia Course o “Curs En línia Massiu i Obert”— és el format d’aprenentatge en xarxa més complet de la UPV. Es tracta d’un curs obert a qualsevol persona, accessible des de qualsevol lloc del món i totalment gratuït, que permet aprendre al teu propi ritme.
El objectiu principal del MOOC en Neuromarketing és que l’alumnat desenvolupe habilitats i coneixements sobre:
- Estratègia i comportament del consumidor,
- Tècniques d’investigació aplicades al neuromarketing,
- Processos cerebrals i la seua influència en les decisions de compra,
- Aplicacions pràctiques en màrqueting, comunicació, disseny de producte i experiència de client.
Al llarg del curs, els estudiants aprenen sobre el funcionament del cervell i com aquest influeix en el comportament del consumidor. A més, s’exploren els fonaments de la psicologia del consumidor i la economia conductual, abordant conceptes com els biaixos cognitius, els heurístics o eines com la etnografia emocional i la predicció afectiva.
En finalitzar, l’alumne serà capaç d’identificar els mecanismes cerebrals darrere de les decisions de compra i aplicar aquests coneixements a estratègies de màrqueting més efectives, sostenibles i ètiques.
El curs s’imparteix en espanyol, amb traducció disponible a anglès, portuguès i bahasa indonèsia.
👉 Més informació en la Convocatòria de Docència en Xarxa 24-25 de la UPV.