

Les instal·lacions esportives

La Universitat Politècnica de València disposa d’àmplies instal·lacions esportives que atenen la demanda dels seus socis i de la comunitat universitària. També, dona suport als usuaris externs, permetent que facen ús d’instal·lacions per a jugar. L’Àrea d’Esports manté un compromís amb la innovació i millora constant, per la qual cosa la inversió a modernitzar i adequar les instal·lacions a les noves tendències i noves tecnologies és permanent.
Els quatre edificis esportius: el Pavelló Poliesportiu, l’Edifici Principal, l’edifici del Servei d’Esports 5R i el Trinquet Politècnic El Genovés, formen, al costat de les instal·lacions adjacents, les infraestructures esportives de la Universitat Politècnica al campus de Vera i donen suport a una àmplia gamma d’oferta esportiva.
El Pavelló Poliesportiu d’Alcoi, un modern edifici de 30 metres x 50 metres de planta, dona suport al campus d’Alcoi, des de juny de 2014, a una gran varietat de programes esportius.
El campus de Gandia compta amb una sala de musculació, una sala de fitness i un nucleo renovat d’instal·lacions exteriors d’esports d’equip.
Campus de Vera
NUCLI PAVELLÓ ESPORTIU
El Pavelló Poliesportiu de la Universitat Politècnica de València és un modern edifici de 51 metres x 83 metres de planta i 14 metres d’altura lliure d’obstacles amb graderies amb una capacitat per a 356 persones, que alberga els següents espais esportius:
Pistes poliesportives per a la pràctica simultània de quatre partits en el cas de bàsquet i voleibol o dos partits en el d’handbol i futbol sala. Compta amb quatre marcadors electrònics i presa de megafonia, telèfon i xarxa informàtica en cadascuna de les pistes.
Per als amants de l’escalada el pavelló ofereix un rocòdrom de 12 metres d’altura per 15 metres d’ample simulant una gran roca natural amb un extraplomo de 3 metres amb més de 1.400 punts d’ancoratge per a simultanejar 8 vies d’escalada de diferents graus. A més, disposa de dos Boulder i un Campus Board per a la pràctica i tecnificació d’escalada.
Els esports de raqueta disposen d’una pista de pàdel interior amb gespa artificial i dues pistes d’esquaix de parquet flotant. Una sala de musculació per a l’entrenament dels equips i les seleccions de la universitat. Annex al pavelló com a instal·lacions en l’exterior, disposem de: tres pistes de tennis exteriors de formigó porós, quatre pistes de pàdel exteriors amb sòl de gespa artificial i parets envidrades amb graderies per al públic, dos blocs d’escalada en l’exterior, de formigó gunitado i tematizado amb una altura de 4.5 metres cadascun i una superfície escalable de 220 metres, amb capacitat per a 20 usuaris simultaneamente i 1.800 punts d’ancoratge. Tota la instal·lació està envoltada de cautxú absorbent.
NUCLI EDIFICI PRINCIPAL
Situat entre dos espais a l’aire lliure dels més grans del campus. L’Edifici Principal disposa en el seu interior dels següents espais esportius:
Una sala de musculació de 480 m² climatitzada, una sala d’aeròbic de parquet flotant i equipada per a la pràctica d’activitats dirigides, una sala d’activitats de parquet flotant i equipada per a la pràctica de les noves tendències en gimnàstiques suaus. Dos tatamis, un dur de biosuro i un altre bla de doble matalasset per a la pràctica d’arts marcials i activitats dirigidasm, tres Aules de formació esportiva amb capacitat per a 55 persones equipades amb moderns mitjans audiovisuals i informàtics per a impartir cursos teòrics.
En l’exterior d’aquest edifici podem trobar aquests espais: estadi amb pista d’atletisme i camp d’herba natural per a futbol-rugbi: instal·lació emblemàtica en la Universitat amb un anell de tartam de 8 carrers i 400 metres de corda envoltat d’una altra superfície perimetral de gespa artificial que alberga un camp d’herba natural en el seu interior. La instal·lació compta a més amb dues rectes per a salt de perxa, una doble recta amb dos fossats de salt de longitud i triples i gàbies per als llançaments. Un gran marcador i megafonia completen la instal·lació.
Un camp de gespa artificial per a futbol i futbol 7 amb àmplies graderies per al públic.
Un camp de vóley platja de 415 m² aproximadament, adossat a la pista d’atletisme.
En l’Edifici 5R se situen la sala blava, equipada per a la pràctica d’activitats d’aula salut, la sala rotja dotada de bicicletes per a la pràctica de ciclisme de sala i la sala verda equipada per a la pràctica lliure d’exercicis cardiovasculars en màquines.
A més, compta amb l’Espai Obert, un espai d’accés lliure per a estiraments i treball físic dels nostres esportistes.
NUCLI TRINQUET POLITÈCNIC EL GENOVÉS
L’Edifici Trinquet Politècnic El Genovés, on es dona cabuda a elements, mesures i materials que el converteixen en referent per a les futures construccions de trinquets, una zona de graderies dins d’un mur de vidre laminat i climatitzades,
amb capacitat per a 100 persones assegudes, el trinquet de 57 metres de llarg per 6,5 metres d’ample en la zona de joc i entre parets de 9,5 metres d’ample. Aquest edifici alberga a més els següents espais esportius: una sala d’esgrima per a la pràctica i competició, un ampli espai condicionat per a activitats i reunions, una aula de biosuro per a la pràctica de gimnàstiques suaus, dues pistes d’esquaix de parquet flotant, dos frontons de 30 metres coberts i adossats sobre el lateral nord de l’edifici, una sala de tennis taula amb tres taules de joc.
Al costat d’aquest edifici, es troben les següents instal·lacions a l’aire lliure:
Un velòdrom i pistes exteriors multiesportives. Pista de rodadura de 4 carrers peraltats. La instal·lació compta amb tres pistes poliesportives en el centre per a futbol sala, handbol, voleibol i bàsquet, de paviment sintètic d’última generació.
Campus d’Alcoi
Al juliol del 2014 es va inaugurar el nou Pavelló
Poliesportiu de la Universitat Politècnica de València al campus d’Alcoi. Un modern edifici de 30 metres x 50 metres de planta i 14 metres d’altura lliure d’obstacles amb dues graderies en els laterals amb una capacitat de 200
persones. El Pavelló alberga els següents espais esportius: Pistes poliesportives per a la pràctica simultània de dos partits de bàsquet o voleibol o un partit d’handbol o futbol sala.
Una sala de musculació, climatitzada i equipada amb maquinària d’última generació, una sala de ciclisme de sala dotada de bicicletes per a la pràctica
d’aquesta activitat, un tatami bla per a la pràctica d’arts marcials, una sala d’activitats, dotada amb equipament, instal·lació de so i material per a la pràctica de les activitats dels programes En Forma i Aula Salut.
En la zona enjardinada al voltant del Pavelló hi ha dues pistes de pàdel exterior amb gespa artificial.
Campus de Gandia
Al campus de Gandia es troben disponibles les següents instal·lacions:
Una sala d’activitats i una sala de fitness per a la pràctica d’activitats dirigides i musculació, una sala polivalent dotada per a la pràctica d’escalada en boulder i tennis de taula.
En conveni amb l’Ajuntament, els usuaris de l’Àrea d’Esports també tenen disponibles instal·lacions per a la pràctica de futbol sala, bàsquet i voleibol.
En la línia de continuar millorant les instal·lacions esportives del campus de Gandia, en finalitzar el curs 2018-2019 es va renovar la majoria de les màquines de la Sala Fitness. Es van substituir per màquines més modernes, ergonòmiques i segures.
A més, es van afegir noves màquines amb funcionalitats que abans no hi havia, per a completar entrenaments de pit, bíceps i tríceps. També es va instal·lar una nova màquina multiestació que permet entrenar a diverses persones alhora i es va habilitar una zona per a la realització d’abdominals.
Embarcacions
En aquesta línia de dotar a totes les especialitats esportives de tot el necessari per a aquelles pràctiques més demandades, la Universitat Politècnica disposa a més de les construccions fixes, embarcacions per a la pràctica d’esports nàutics com un vaixell creuer Benetau First 40.7- regata de 12 metres d’eslora, un Plateau-25 de més de 7 metres d’eslora, una embarcació valliant de 6 metres d’eslora, dues faluchos i dues yolas per a la pràctica de rem i un falucho prototip per a la competició d’embarcacions del mediterrani.