Gala de l’esport UPV

L’Àrea d’Esports celebra la Gala de l’esport anualment a fi de reconèixer els mèrits esportius de la temporada dels esportistes de de la UPV, així com posar en realç les persones o entitats que han destacat en l’àmbit esportiu i han sigut promotors dels valors que li són inerentes a l’esport.

Esportistes d’Honor UPV

Atorgar públic testimoniatge de reconeixement a la labor esportiva de persones, organismes, institucions públiques i entitats privades, que hagen contribuït de manera notòria al foment de la pràctica esportiva i a la promoció i el desenvolupament de l’esport, i que a més destaquen pels mèrits humanístics relacionats amb l’esport i la seua contribució als valors educatius i formatius de l’esport en l’àmbit universitari, esperit solidari, dedicació, integració, treball en equip, superació, igualtat i respecte.

III Gala de l’esport. 2024

A celebrar el 20 de juny

II Gala de l’esport. 2023

Julia Miñana, Esportista d’Honor de la UPV

Dia gran per a l’esport de la Universitat Politècnica de València. El divendres 9 de juny  a partir de les 12.15, va començar la II Gala de l’Esport a l’Auditori Alfons Roig de la Facultat de Belles arts  de la UPV. L’acte aquesta conduït pel periodista Javier Lázaro.

Enguany el nom propi el posa la regatista Julia Miñana una estudiant d’Enginyeria Biomèdica capaç de compatibilitzar les seues obligacions acadèmiques amb l’exigència esportiva del més alt nivell.

Julia Miñana ha cursat estudis a l’Escola Tècnica Superior de Disseny i actualment cursa estudis en el Màster de Mecànica de Fluids Computacional.

En l’àmbit esportiu, recentment es va proclamar Campiona Autonòmica Universitària en el 2023, i va obtenir la plata en la modalitat de swan 42 a Palma en classe ORC-0, 2n National Llegue Swan i 4t posició en el  Campionat de 44RC 2023. La temporada 2022 va obtenir  1r posició a Palma, 3a posició en la Copa del Rei,  3a posició en el  Campionat del Món  i  Campiona  d’Espanya universitària, entre altres mèrits.

Presentació dels nous equipaments del Club Esportiu de la UPV

En la gala es van presentar els nous equipaments del  Club Esportiu de la UPV de creació recentment per a fomentar l’associacionisme esportiu a través de l’esport federat practicat per l’alumnat i el personal de la UPV. El seu objectiu és a més col·laborar a projectar la imatge de la UPV en la societat.

A més, hi haurà un reconeixement a tot l’alumnat medallista dels Campionats Autonòmic i d’Espanya Universitaris i que han format part de les seleccions UPV representat a la universitat en les competicions oficials.

Reconeixement als esportistes emèrits de la UPV

Seguidament es va realitzar el reconeixement a persones de reconegut prestigi esportiu a la Universitat Politècnica de València, Carlos García López, jubilat i esportista en actiu i Ángel Benito Beorlegui, referent i màxim responsable  en l’esport de la UPV durant dècades.

Xarrada de Leonor Gallardo  i col·loqui posterior sobre motivació en l’esport

A continuació, La Vicerectora de Coordinació, comunicació i promoció de la Universitat de Castella-la Manxa, Leonor Gallardo va realitzar una xarrada motivacional a la qual li seguirà un col·loqui a tres sobre motivació esportiva.

I Gala de l’esport. 2022

El 27 de juny Hugo Guillamón va apadrinar l’esport de la UPV 2021-2022 i serà proposat al Consell de Govern per a la seua distinció com a esportista d’Honor de la UPV. És futbolista del València C.F. i estudia Enginyeria Biomèdica en la UPV

Dia gran per a l’esport de la Universitat Politècnica de València. El dilluns 27 de juny, a partir de les 12.00 hores començarà la Gala de l’Esport en el Paranimf de la UPV. Enguany el nom propi el va posar un futbolista del València C.F. Hugo Guillamón és un estudiant d’Enginyeria Biomèdica capaç de compatibilitzar els seus estudis i arribar a debutar amb la selecció espanyola de futbol.

Hugo Guillamón s’ha format en l’Acadèmia VCF, és un jugador polivalent que pot jugar com a mig centre i com a defensa central depenent de les necessitats de l’equip. Va debutar amb el primer equip al febrer de 2020. És internacional absolut amb Espanya. Palmarès: – Campionat UEFA U17 (2017) – Campionat UEFA U19 (2019). Al març d’enguany va debutar amb la selecció espanyola absoluta, com a titular, en el partit amistós España-Islàndia.

Presentació del Club Esportiu de la UPV

En la gala es va presentar el Club Esportiu de la UPV que s’ha creat recentment per a fomentar l’associacionisme esportiu a través de l’esport federat practicat per l’alumnat i el personal de la UPV. El seu objectiu és a més col·laborar a projectar la imatge de la UPV en la societat. Incorpora modalitats d’esport adaptat per a donar resposta al compromís social de la Politècnica de València com a motor integrador.

El Club Esportiu UPV compta amb equips d’Handbol Femení i Masculí, Futbol Sala Masculino i Femení, Rugbi, Waterpolo, Ciclisme en cadira, A-ball, Trail Alcoi i Hoquei Patins. A més de les seccions d’Activitats Subaquàtiques, Animadores, Atletisme, Ciclisme, Muntanya, Natació, Orientació, Pilota Valenciana a Silla, Tir amb Arc, Triatló i vela.

A més va haver-hi un reconeixement a tot l’alumnat medallista dels Campionats Autonòmic i d’Espanya Universitaris i que han format part de les seleccions UPV representat a la universitat en les competicions oficials.

Xarrada de Joseba del Carmen i col·loqui amb Pedro Morata i Guillamón

A continuació, Joseba del Carmen, mentor, preparador esportiu executiu i d’equips oferirà una xarrada motivacional. És empresari i aportarà la seua experiència com a esportista professional de golf i bàsquet i la importància dels valors de l’esport.

I per a finalitzar la gala el periodista Pedro Morata, Joseba del Carmen i Hugo van protagonitzar un col·loqui.