El passat 28 de novembre, una sessió de focus groups es va dur a terme en la Universitat Politècnica de València, com a part de els Work Package 3: Future Learners Workshops. L’esdeveniment va reunir professionals d’educació secundària, entre ells docents, orientadors educatius i líders escolars, per a analitzar críticament el paper de la tecnologia en els entorns educatius actuals i les seues diverses implicacions.
Què s’ha discutit?
Avaluació de tecnologies
Els participants van analitzar el ús actual d’eines tecnològiques, avaluant la seua implementació, efectivitat i el seu impacte en pràctiques docents.
Dimensió pedagògica i ètica
Es van explorar les oportunitats que la intel·ligència artificial (IA) ofereix i els desafiaments ètics que planteja, destacant la seua influència en les dinàmiques d’ensenyament-aprenentatge.
Desenvolupament professional
S’ha fet èmfasi en la importància d’iniciatives que permeten el desenvolupament dels professionals de l’educació per a aconseguir adaptar-se a aquest nou panorama tecnològic.
Els focus groups van servir com un espai per a l’intercanvi de perspectives diverses, promovent un entorn col·laboratiu per a la generació d’idees que permeten millorar el desenvolupament transformatiu de les estratègies actuals educatives. Per això, els resultats d’aquesta sessió aportaran també a l’objectiu principal d’ENHANCE Alliance: contribuir a la innovació i afrontar les necessitats dels futurs alumnes i personal educatiu. Així, amb aquesta iniciativa, la UPV continua impulsant enfocaments visionaris que donen suport a transformacions amb impacte significatiu.