El passat 17 de juliol, en el marc del congrés INRED i com a part del Work Package 3: Future Learning, la Universitat Politècnica de València va acollir el taller híbrid “Tancar les bretxes en l’atracció i retenció de talent per als estudiants STEM: el paper de les aliances d’universitats europees“. Representants de les aliances ENHANCE, EELISA i EUt+ van compartir iniciatives per a atraure i retenir estudiants en carreres STEM.
ENHANCE, representada per Julien Maheut i María Alfonso Molina (co-líders del Work Package 3: Future Learning), va introduir iniciatives per a la gestió i promoció del talent STEM a través de la creació de comunitats internacionals d’aprenentatge. Rafael Toledo Moreo, Secretari General de l’aliança EUt+, va destacar l’estratègia adoptada per Riga Technical University (RTU) per a reforçar les connexions entre l’educació secundària i la universitària a través de la RTU Engineering High School. Ana Horta Bellido, doctorant de la Universitat Politècnica de Madrid i membre de l’aliança EELISA, va presentar l’enfocament innovador d’aquesta aliança per a construir una sòlida xarxa d’investigadors i talent entre les institucions que la conformen.
Què proposa cada aliança?
ENHANCE
Iniciatives per a gestionar i promoure el talent STEM mitjançant la creació de comunitats d’aprenentatge internacionals.
EELISA
Xarxa sòlida d’investigació i talent que connecte a les institucions que formen part de l’aliança.
EUt+
Crear un ecosistema educatiu capaç de integrar els recursos universitaris en les etapes educatives prèvies.
La trobada va finalitzar amb una dinàmica participativa, liderada presencialment per Juan Antonio Marin-Garcia -director de l’Àrea de Transformació Docent- i per Julien Maheut, María Alfonso Molina i Beatriz Pastor García per als participants en línia, centrada en identificar barreres i facilitadors clau a l’hora d’atraure i retenir el talent STEM en les diferents etapes educatives.

Aquest taller no va deixar lloc a dubtes: aliances com ENHANCE, EELISA i EUt+ no sols estan imaginant un futur més inclusiu, innovador i col·laboratiu per a l’educació STEM a Europa, sinó que l’estan construint activament.
Irene Hernando Martínez
Future Knowledge Officer