60 crèdits
Crèdit 35,34€
(2022/2023)
Permet accedir a beques
25 places
(2023/2024)
El sector agroalimentari és estratègic en un gran nombre de països del món. Això ocorre perquè és una important font de riquesa, d'ocupació i garanteix el subministrament d'aliments. A més, les activitats agrícola i ramadera tenen gran impacte sobre el medi ambient i l'ocupació del territori. Encara que el medi rural s'ha diversificat, continua molt vinculat a l'agricultura, tant econòmicament com a través dels paisatges que crea i la cultura que genera, i el desenvolupament d'aquest medi continua sent un gran repte. Així mateix, els mercats de matèries primeres agrícoles tendeixen a la inestabilitat.
El canvi climàtic i la gestió dels recursos naturals, en particular l'aigua, afecten especialment el sector agrari, la qual cosa és tot un repte per a la gestió sostenible. Amb la globalització, les empreses han de fer un gran esforç en matèria d'eficiència, diferenciació i innovació per a ser competitives. Això implica que han d'adaptar les estructures de funcionament, millorar la posició en la cadena de valor i adoptar tècniques d'administració, de distribució i de màrqueting modernes. En el pla internacional el comerç exterior i les inversions estrangeres directes són una oportunitat de creixement. Quant als països en desenvolupament, cal considerar el paper de la cooperació, de les polítiques agràries i de seguretat alimentària.
Les tècniques d'anàlisi i d'estudi de l'economia i les ciències socials aporten instruments per a facilitar que el sector agroalimentari i el medi ambient complisquen les seues funcions privades i socials.
Les activitats es realitzen al campus de Vera de la UPV: classes i seminaris, tutories personalitzades, activitats d'estudi i planificació, i realització del treball de fi de màster. A més, es pot aprofitar l'àmplia oferta d'activitats complementàries al campus.
Un dels objectius d'aquest Màster és la formació d'especialistes en economia agroalimentària i del medi ambient. Per a fer-ho es dotarà l'alumne dels coneixements necessaris en gestió d'empreses, màrqueting, estructura del sector agroalimentari, polítiques agràries i ambientals, etc. Aquests coneixements permetran a l'estudiant adquirir la capacitat necessària per a exercir tasques professionals en l'àmbit de la consultoria, direcció d'empreses i gestió pública.
Així mateix, el Màster té com a objectiu la formació de futurs investigadors amb la finalitat que els titulats puguen continuar els estudis de doctorat.
El procediment d'admissió i selecció dels candidats es basa en l'expedient acadèmic, en l'experiència professional i en els mèrits docents o d'investigació.
Departament d'Economia i Ciències Socials
El Màster té l'ajuda econòmica i la col·laboració de les càtedres Consum i Terra Ciutadana.