- -
UPV
 

Realitat augmentada per a tauletes

Una recerca UPV-UZ-UAM dóna lloc a ARSM, una aplicació que permet avaluar la memòria espacial a curt termini de xiquets entre 5 i 10 anys

[ 09/09/2016 ]
Realitat augmentada per a tauletes

Un equip investigador de la Universitat Politècnica de València (UPV), la Universitat de Saragossa (UZ) i la Universitat Autònoma de Madrid (UAM), coordinat per l'Institut Universitari d'Automàtica i Informàtica Industrial (ai2-UPV) ha desenvolupat ARSM, una nova aplicació de realitat augmentada per a tauletes que permet avaluar la memòria espacial a curt termini en xiquets de 5 a 10 anys.


L'aplicació, conseqüència d'una recerca els resultats de la qual han sigut publicats per la revista Learning and individual differences, permet ajudar a detectar dificultats visuoespacials a curt termini que poden afectar el rendiment acadèmic dels menors.


Un joc senzill i més atractiu per als xiquets que els tests habituals


ARSM està dirigida, fonamentalment, a psicòlegs, pedagogs i mestres. Un dels seus principals avantatges és que, per tractar-se d'un joc interactiu, el seu ús resulta molt més senzill i atractiu per als xiquets i xiquetes que emplenar els tradicionals test emprats habitualment per a la detecció d'aquestes mancances.


Recerca pionera


Mª Carmen Juan, investigadora de l'ai2-UPV, destaca que es tracta d'un treball pioner, ja que "és la primera vegada que es desenvolupa i valida una aplicació de realitat augmentada en dispositius mòbils per a avaluar la memòria espacial a curt termini".


La labor de l'ai2, a més de la coordinació del projecte, es va centrar en el desenvolupament i la implementació de la carcassa en què s'integra la tauleta. D'altra banda, el disseny del joc va ser supervisat per les psicòlogues Magdalena Méndez López, del campus de Terol de la UZ, i Elena Pérez Hernández, de la UAM, amb la col·laboració de Sergio Albiol (UZ).


Caixes amb imatges a l'interior


El funcionament de l'aplicació és senzill. L'usuari o usuària accedeix a una habitació en la qual troba una sèrie de caixes. Aquestes inclouen a l'interior una imatge, que és un target de realitat augmentada i que, en ser reconeguda per l'aplicació, mostra l'element virtual superposat.


"En primer lloc", explica Mª Carmen Juan, "l'infant mira a l'interior d'algunes caixes, en les quals apareixen objectes diferents. Després, l'aplicació li demana que identifique la caixa en què ha aparegut un objecte determinat".


Validat amb 122 xiquets i xiquetes


El joc consta d'un total de set nivells, cadascun dels quals incorpora un major nombre de caixes i objectes que la usuària o l'usuari ha de recordar i identificar. D'acord amb els encerts, els errors i el nivell aconseguit, s'avalua la memòria espacial a curt termini de l'infant.


El sistema ha sigut validat aquest estiu amb 122 xiquetes i xiquets, la majoria participants en l'Escola d'Estiu de la UPV.


Notícies destacades


Esportista d'Honor 2024 Esportista d'Honor 2024
Cristopher Triviño, jugador de pàdel en cadira, rebrà la distinció de la UPV en la Gala de l'Esport del pròxim 13 de juny
Bateries més segures Bateries més segures
Una investigació de l'Institut CMT contribueix a evitar que les bateries de patinets i bicicletes elèctriques s'incendien
"Nanokillers" contra bacteris i altres patògens "Nanokillers" contra bacteris i altres patògens
Un equip de l'IDM desenvolupa un nanodispositiu intel·ligent basat en un component de l'oli essencial de canyella com a agent antimicrobià
Projecte SREC Projecte SREC
VRAIN-UPV treballa en un desenvolupament automàtic de programari amb IA que millorarà la qualitat i reduirà temps i costos per a les empreses d'aquest sector
Prevenció i gestió forestal Prevenció i gestió forestal
La UPV reuneix experts estatunidencs, britànics i espanyols en noves tècniques de teledetecció i modelització d'incendis
Nou certificat mediambiental Nou certificat mediambiental
La UPV obté el Triple Segell 'calcule, reduïsc i compense' del Ministeri per a la Transició Ecològica en incorporar mesures d'absorció del CO



EMAS upv