Lectura d'estiu

El llibre 'Regreso a tu piel', de Luz Gabás, protagonitzarà la pròxima reunió del Club de Lectura d'Alumni UPV, prevista el 22 de setembre

[ 10/06/2016 ]

Arriba l'estiu i molts probablement estan a punt de començar les vacances. El Club de Lectura d'Alumni UPV s'acomiada, això sí, fins al pròxim mes de setembre. Després de l'estiu, el Club reprendrà la seua habitual activitat amb la intenció de continuar convidant els membres a mantenir noves trobades literàries, amb la presència de destacats escriptors (consagrats i novells), i sobretot del plaure de llegir i gaudir de la literatura i de compartir aquesta afició amb altres Alumni de la UPV.

Així, una vegada transcorregut el període estival, el Club celebrarà la pròxima reunió el 22 de setembre, a la mateixa hora, les 18.30 h, a la Gastrollibreria Muez (plaça del Mercat, 20, a València). En aquesta ocasió, Regreso a tu piel, de Luz Gabás, és l'obra triada pels membres del Club de Lectura per a llegir aquest estiu i comentar en la pròxima sessió. Llibre que també va recomanar Rosario Raro, autora de Volver a Canfranc, qui va participar en l'última reunió de Club de Lectura d'Alumni UPV, amb la qual es va tancar la temporada 2015-2016 el passat 26 de maig.

Sobre l'obra i la seua autora

Regreso a tu piel és la segona novel·la de l'escriptora aragonesa després del gran èxit del seu debut literari amb Palmeras en el desierto, que va ser un dels èxits editorials del 2012 i ha sigut adaptada al cinema per Fernando González Molina, amb Mario Casas i Adriana Ugarte com a protagonistes.

En aquest últim treball, Luz Gabás aborda una història de bruixeria, reencarnació, amor i mort. En concret, la novel·la relata la història de Brianda de Lubich, l'única hereva del senyor més important del comtat d'Orrun, que veu com el món al seu al voltant s'enfonsa després de la mort del seu progenitor. En una terra convulsa per les guerres, en la qual ella i 23 dones més seran acusades de bruixeria, només podrà aferrar-se a un home: aquell a qui va jurar estimar més enllà de la mort. El desenllaç d'aquesta història d'amor indestructible arribarà segles després, quan una jove enginyera comence a recuperar fragments d'un món pretèrit i a sentir un amor irracional cap a un estranger arribat a un recòndit lloc de les muntanyes per a reconstruir la mansió familiar heretada dels seus ancestres.

Luz Gabás Ariño va nàixer el 1968 a Montsó (Osca). Els millors moments de la seua infantesa i adolescència també van transcórrer entre el poble de la seua família paterna (Cerler, a la vall de Benasc) i el de la seua família materna (Serrate, a la vall de Lierp). Després de viure un any a San Luis Obispo (Califòrnia), va estudiar a Saragossa, on es va llicenciar en Filologia Anglesa i va obtenir més tard la plaça de professora titular d'escola universitària.

Durant anys ha compaginat la docència universitària amb la traducció, la publicació d'articles, la recerca en literatura i lingüística, i la participació en projectes culturals, teatrals i de cinema independent. Des del 2007 viu al preciós poble d'Anciles, al costat de la vila de Benasc, on es dedica, entre altres coses, a escriure.

De tornada al setembre

Amb aquest recomanable llibre, el Club de Lectura d'Alumni UPV se'n va de vacances per a retornar al setembre amb les piles carregades i moltes ganes de llegir, desitjant un bon estiu a tots els membres, i convidant a totes i tots els que vulguen unir-se el pròxim curs a les seues reunions i trobades literàries.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC