- -
UPV
 

Intel·ligibilitat publicitària

Intel·ligibilitat publicitària

El PRHLT-UPV desenvolupa un mètode automàtic per a avaluar la comprensió i facilitat de memorització de frases aïllades



Un equip d'investigadors del centre de recerca Pattern Recognition and Human Language Techonology de la Universitat Politècnica de València (PRHLT-UPV) ha desenvolupat un mètode automatitzat que permet avaluar el grau d'intel·ligibilitat de qualsevol frase de forma individualitzada, valorant-ne quantitativament la facilitat de comprensió i memorització.


Es tracta d'una tècnica completament nova, ja que les utilitzades en l'actualitat només funcionen per a documents complets. Aplicar-la podria ser especialment útil per a conèixer la intel·ligibilitat i l'impacte d'un eslògan publicitari; per a avaluar la dificultat de comprensió de textos legals i discursos polítics, o, fins i tot, per a adaptar guions cinematogràfics.


Útil per a seleccionar eslògans publicitaris


Tal com apunten Luis Leiva i Germán Sanchis, del PRHLT, "en el camp de la publicitat, per exemple, podria ajudar una empresa a decidir entre un eslògan o un altre. El mètode puntuaria cadascun d'aquests, cosa que permetria ordenar-los de major a menor comprensió i triar així quin s'entendrà millor i arribarà a més gent".


El mètode selecciona el grau de memorització i representativitat de les frases, tant en termes lingüístics generals, com per a un context particular. Amb aquesta finalitat, es basa en un model estadístic independent de l'idioma, però que recull implícitament les seues particularitats.


Un model avaluat reeixidament, tant per a frases en anglès com en espanyol


El mètode ha rebut una bona avaluació per part dels investigadors, que van dissenyar un experiment per a contrastar la seua utilitat. En aquest, van utilitzar dos milions de frases del parlament europeu, de les quals van seleccionar les 500 més adequades segons el mètode desenvolupat i dues tècniques similars més.


L'experiment es va realitzar tant en anglès com en espanyol, i les tres tècniques van ser avaluades per parlants de les llengües respectives. En tots els casos, els usuaris van ser capaços de recordar més fàcilment aquelles seleccionades a través del nou mètode desenvolupat, que serà presentat a la fi del mes d'abril en la conferència "Human Factors in Computer Systems (CHI)" de Toronto (Canadà).


Més informació
    Notícia en UPV TV



Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share


Notícies destacades


Nanoestreles d'or contra el càncer Nanoestreles d'or contra el càncer
Personal investigador de la UPV desenvolupa una innovadora teràpia per al tractament del càncer, més precisa i amb menys efectes secundaris
L'església de Sant Joan del Mercat recupera la seua esplendor L'església de Sant Joan del Mercat recupera la seua esplendor
La intervenció pictòrica, escultòrica i ornamental l'ha liderada un equip de l'Institut Universitari de Restauració del Patrimoni, coordinat per la catedràtica Pilar Roig
Queda't 2025 Queda't 2025
El programa de retenció de talent es consolida en la seua novena edició, amb 100 participants i 31 companyies a la busca de perfils excel·lents
Menys estrès i millor concentració Menys estrès i millor concentració
Un estudi del Laboratori de Neuroarquitectura de la UPV confirma que els entorns aïllats acústicament milloren la concentració, redueixen els errors de memòria i disminueixen l'estrès fisiològic
La UPV prepara la tercera edició de "La Ciència a les Falles" La UPV prepara la tercera edició de "La Ciència a les Falles"
La nova edició d'aquest concurs està dirigida exclusivament a les falles infantils. Hi haurà un primer premi de 800 euros; el segon serà de 500 euros i el tercer de 300
Promoció del multilingüisme Promoció del multilingüisme
La UPV s'incorpora al Consell Iberoamericà d'Edició Universitària i Acadèmica



EMAS upv