Intel·ligibilitat publicitària

Intel·ligibilitat publicitària

El PRHLT-UPV desenvolupa un mètode automàtic per a avaluar la comprensió i facilitat de memorització de frases aïllades



Un equip d'investigadors del centre de recerca Pattern Recognition and Human Language Techonology de la Universitat Politècnica de València (PRHLT-UPV) ha desenvolupat un mètode automatitzat que permet avaluar el grau d'intel·ligibilitat de qualsevol frase de forma individualitzada, valorant-ne quantitativament la facilitat de comprensió i memorització.


Es tracta d'una tècnica completament nova, ja que les utilitzades en l'actualitat només funcionen per a documents complets. Aplicar-la podria ser especialment útil per a conèixer la intel·ligibilitat i l'impacte d'un eslògan publicitari; per a avaluar la dificultat de comprensió de textos legals i discursos polítics, o, fins i tot, per a adaptar guions cinematogràfics.


Útil per a seleccionar eslògans publicitaris


Tal com apunten Luis Leiva i Germán Sanchis, del PRHLT, "en el camp de la publicitat, per exemple, podria ajudar una empresa a decidir entre un eslògan o un altre. El mètode puntuaria cadascun d'aquests, cosa que permetria ordenar-los de major a menor comprensió i triar així quin s'entendrà millor i arribarà a més gent".


El mètode selecciona el grau de memorització i representativitat de les frases, tant en termes lingüístics generals, com per a un context particular. Amb aquesta finalitat, es basa en un model estadístic independent de l'idioma, però que recull implícitament les seues particularitats.


Un model avaluat reeixidament, tant per a frases en anglès com en espanyol


El mètode ha rebut una bona avaluació per part dels investigadors, que van dissenyar un experiment per a contrastar la seua utilitat. En aquest, van utilitzar dos milions de frases del parlament europeu, de les quals van seleccionar les 500 més adequades segons el mètode desenvolupat i dues tècniques similars més.


L'experiment es va realitzar tant en anglès com en espanyol, i les tres tècniques van ser avaluades per parlants de les llengües respectives. En tots els casos, els usuaris van ser capaços de recordar més fàcilment aquelles seleccionades a través del nou mètode desenvolupat, que serà presentat a la fi del mes d'abril en la conferència "Human Factors in Computer Systems (CHI)" de Toronto (Canadà).


Més informació
    Notícia en UPV TV



Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share


Notícies destacades


La UPV dona llum verda a la posada en marxa del seu campus a la Xina per al 7 de setembre La UPV dona llum verda a la posada en marxa del seu campus a la Xina per al 7 de setembre
El Consell de Govern aprova tres noves mesures que suposen l'impuls definitiu al Beihang València Polytechnic Institute (BVPI)
THE Sustainability Impact Ratings THE Sustainability Impact Ratings
La UPV, universitat amb més gran impacte social i econòmic d'Espanya
"No vull tenir nostàlgia de la llibertat, la vull gaudir" "No vull tenir nostàlgia de la llibertat, la vull gaudir"
Miquel Roca, investit doctor 'honoris causa' per la UPV durant la clausura del curs acadèmic, fa una crida al diàleg com a camí a seguir: "Que no em diga ningú que no es pot pactar, no fer-ho és una irresponsabilitat"
El seu quart guardó de 2026 El seu quart guardó de 2026
Jaime Gómez Hernández rep el Premi Custodi i Llamas per la seua trajectòria professional en hidrogeologia
"La narració a través dels fils" "La narració a través dels fils"
Lara Ordóñez guanya el Premi Alfons Roig d'Arts Visuals 2026 al millor projecte artístic, amb 20.000 euros de dotació
25 anys de contribucions en enginyeria eléctrica 25 anys de contribucions en enginyeria eléctrica
La Technical University of Cluj-Napoca investeix com a doctor 'honoris causa' al catedràtic de la UPV Jose Alfonso Antonino Daviu


Contacta amb nosaltres

Envia'ns un suggeriment, una queixa o una felicitació. Consulta'ns directament els teus dubtes. Evita desplaçaments i esperes