- -
UPV
 

Intel·ligibilitat publicitària

Intel·ligibilitat publicitària

El PRHLT-UPV desenvolupa un mètode automàtic per a avaluar la comprensió i facilitat de memorització de frases aïllades



Un equip d'investigadors del centre de recerca Pattern Recognition and Human Language Techonology de la Universitat Politècnica de València (PRHLT-UPV) ha desenvolupat un mètode automatitzat que permet avaluar el grau d'intel·ligibilitat de qualsevol frase de forma individualitzada, valorant-ne quantitativament la facilitat de comprensió i memorització.


Es tracta d'una tècnica completament nova, ja que les utilitzades en l'actualitat només funcionen per a documents complets. Aplicar-la podria ser especialment útil per a conèixer la intel·ligibilitat i l'impacte d'un eslògan publicitari; per a avaluar la dificultat de comprensió de textos legals i discursos polítics, o, fins i tot, per a adaptar guions cinematogràfics.


Útil per a seleccionar eslògans publicitaris


Tal com apunten Luis Leiva i Germán Sanchis, del PRHLT, "en el camp de la publicitat, per exemple, podria ajudar una empresa a decidir entre un eslògan o un altre. El mètode puntuaria cadascun d'aquests, cosa que permetria ordenar-los de major a menor comprensió i triar així quin s'entendrà millor i arribarà a més gent".


El mètode selecciona el grau de memorització i representativitat de les frases, tant en termes lingüístics generals, com per a un context particular. Amb aquesta finalitat, es basa en un model estadístic independent de l'idioma, però que recull implícitament les seues particularitats.


Un model avaluat reeixidament, tant per a frases en anglès com en espanyol


El mètode ha rebut una bona avaluació per part dels investigadors, que van dissenyar un experiment per a contrastar la seua utilitat. En aquest, van utilitzar dos milions de frases del parlament europeu, de les quals van seleccionar les 500 més adequades segons el mètode desenvolupat i dues tècniques similars més.


L'experiment es va realitzar tant en anglès com en espanyol, i les tres tècniques van ser avaluades per parlants de les llengües respectives. En tots els casos, els usuaris van ser capaços de recordar més fàcilment aquelles seleccionades a través del nou mètode desenvolupat, que serà presentat a la fi del mes d'abril en la conferència "Human Factors in Computer Systems (CHI)" de Toronto (Canadà).


Més informació
    Notícia en UPV TV



Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share


Notícies destacades


Accions Marie Sklodowska-Curie Accions Marie Sklodowska-Curie
S'obri la convocatòria d'Innovative Training Networks. 530 milions en beques dirigides a la formació inicial de personal investigador a l'estranger
Projecte Dieper Projecte Dieper
La UPV participa en el desenvolupament d'un nou motor de baix consum i alta eficiència que redueix més d'un 80% l'emissió de partícules contaminants
Actriu... i investigadora clau per a les comunicacions sense fil Actriu... i investigadora clau per a les comunicacions sense fil
El mural dedicat a Hedy Lamarr tanca amb brillantor el projecte Murals Interactius Dones de Ciència
Class Central Ranking Class Central Ranking
Tres MOOC de la UPV (Basic Spanish 2: One Step Further; Excel: fonaments i eines, i Introducció a la inversió borsària), entre els 100 millors del món
150.000 € del Consell Europeu d'Investigació 150.000 € del Consell Europeu d'Investigació
José Capmany obté una ajuda que permetrà a la UPV llançar una empres derivada per a comercialitzar xips fotònics programables
Rescat a Totalán Rescat a Totalán
Els enginyers de camins: "Varem fer en 12 dies allò que, en condicions normals, hauria costat 5 o 6 mesos"

EMAS upv